Monday, October 31, 2011

Children of the poor will always lose out children of the powerful and wealthy due to the education system

គ្រួសារ​អ្នកក្រីក្រ​ដែលគ្មាន​ជម្រើស​នៅតែ​បន្ត​បញ្ជូន​កូន​ទៅ​សាលារដ្ឋ (ស៊ីវ​ ចាន់ណា)

កូនអ្នកក្រ​ចាញ់ប្រៀបកូន​អ្នកមាន​និង​កូនអ្នកធំ​ដោយសារ​ប្រពន្ធ័អប់រំ​

ពុធ 26 តុលា 2011
ដោយ ប៉ែន បូណ
Radio France Internationale
ទស្សនៈព្រឹត្តិការណ៍នយោបាយខ្មែរ

Synopsis: Public education in Cambodia is of low quality and its deficiency goes all the way from maternal to high school classes. Currently, those who are well to do and who have the means send their children to private schools in order to receive proper education that is better than that in public schools. Furthermore, classrooms in private schools are more comfortable than those in public schools. For the poor who have no other choice, they have to continue sending their children to public schools. Under this condition, children of the poor cannot free themselves from the grip of poverty because they lose out to children of the rich and powerful right away from the get go, especially because of the education system. The government understands this issue and that is why it is pushing to provide more scholarships to children of the poor, however, how many schoolchildren can be helped by such scholarship? Furthermore, are these scholarships truly reaching the hands of the poor? Observers believe that there is only one way to remedy this problem: by strengthening the public education system and turn it into a truly high quality human resource education field. To leave the education as is, i.e. a low quality education system, is tantamount to enslaving children of the poor and allow them to lose to children of the rich and powerful forever.

នៅ​កម្ពុជា​ ប្រពន្ធ័​អប់រំ​សាធារណៈ​នៅ​មាន​គុណភាព​ទាប ​និង​អត្តខាត់​តាំងពី​ថ្នាក់​មតេយ្យ​រហូត​ដល់​ថ្នាក់​ឧត្តម​សិក្សា។ ​បច្ចុប្បន្ន​នេះ ​អ្នកមាន​ជីវភាព​ធូរធា ​និង​មាន​លទ្ធភាព ​បាន​នាំ​គ្នា​បញ្ជូន​កូន​ទៅ​សាលា​ឯកជន​ដែល​ទទួល​បាន​ការ​សិក្សា​ដិតដល់ ​និង​មាន​គុណភាព​ប្រសើរ​ជាង​សាលា​រដ្ឋ។ ​រីឯ​ថ្នាក់​រៀន​ទៀត​សោត​ក៏​មាន​ផាសុកភាព​ជាង​សាលា​រដ្ឋ​ដែរ។ ​ប៉ុន្តែ ​គ្រួសារ​អ្នក​ក្រីក្រ​ដែល​គ្មាន​ជម្រើស​នៅ​តែ​បន្ត​បញ្ជូន​កូន​ទៅ​សាលារដ្ឋ​ដដែល។ ​ក្នុង​បរិបទ​នេះ ​កូន​អ្នកក្រ​មិន​ងាយ​រំដោះ​ខ្លួន​ពី​ភាព​ក្រីក្រ​បាន​ទេ​ពីព្រោះ​ពួកគេ​ចាញ់​ប្រៀប​កូន​អ្នកមាននិង​កូនអ្នកធំ​​តាំងពី​ដំបូង​ទី​ទៅ​ហើយ​នៅ​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​​អប់រំ។

តើ​គួរ​បញ្ជូន​កូន​ទៅ​រៀន​នៅ​សាលា​ណា? ​នេះជា​សំណួរ​ដែល​ចោទ​ឡើង​សម្រាប់​គ្រួសារ​ខ្មែរ​គ្រប់ៗ​គ្នា​ដែល​មាន​កូន​ត្រូវ​ចូល​រៀន។ ​សំណួរ​នេះ​បាន​បញ្ជាក់​ពី​ក្តី​កង្វល់​របស់​មាតា​បិតា​គ្រប់​រូប​ចំពោះ​ការ​អប់រំ​បុត្រធីតា​របស់​ខ្លួន។ ​នៅ​កម្ពុជា ​គ្រួសារ​អ្នក​មាន​និង​អ្នក​ធំ​បាន​បញ្ជូន​កូន​ទៅ​រៀន​នៅ​ក្រៅ​ប្រទេស​ដើម្បី​ទទួល​បាន​ការ​អប់រំ​កម្រិត​ខ្ពស់ ​រីឯ​អ្នកមាន​លទ្ធភាព​ល្មមៗ​បាន​នាំ​គ្នា​គេច​ចេញ​ពី​សាលារដ្ឋ​ដោយ​បញ្ជូន​កូន​ទៅ​សាលា​ឯកជន​ក្នុង​ស្រុក​ដែល​កំពុង​រីក​ដុះដាល​យ៉ាង​ព្រោង​ព្រាត។


គុណសម្បត្តិ​របស់​សាលា​ឯកជន​គឺ​ការ​បង្រៀន​សិស្ស​ដិត​ដល់​ជាង​សាលា​រដ្ឋ,​ មាន​មធ្យោបាយ​ដឹក​ជញ្ជូន​សិស្ស​ទៅ​មក​ដែល​ងាយ​ស្រួល​សម្រាប់​អ្នក​ដែល​ជាប់​រវល់​និង​គ្មាន​ពេល​ជូន​កូន​ទៅ​សាលា។ ​ឳពុក​ម្តាយ​និង​គ្រូ​មាន​ទំនាក់​ទំនង​ល្អ​ដែល​អាច​គ្រប់គ្រង​កូន​បាន​ល្អ​ជាង​សាលា​រដ្ឋ។​ រីឯ​ថ្នាក់​រៀន​ក៏​ទំនើប​ និង​មាន​ផាសុកភាព​ជាង​សាលា​រដ្ឋ​ដែរ។ ​និយាយ​បែប​នេះ​មិន​មែន​មាន​ន័យ​ថា​សាលា​ឯកជន​ទាំអស់​សុទ្ធតែ​មាន​គុណភាព​ល្អ​នោះ​ឡើយ។ ​ក៏​មាន​ដែរ​សាលា​ឯកជន​មួយ​ចំនួន​ដែល​គ្មាន​គុណភាព ​និង​គ្មាន​លក្ខណៈ​សម្បត្តិ​គ្រប់គ្រាន់​នៅ​ឡើយ។ ​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ ​សាលា​រដ្ឋ​ហាក់​កំពុង​ធ្វើ​ឲ្យ​មាតា​បិតា​សិស្ស​បាត់​បង់​ជំនឿ ​ទាំង​ទៅ​លើ​គុណភាព​អប់រំ​ វិន័យ ​និង​ការ​គ្រប់គ្រង​សិស្ស។


ប៉ុន្តែ​ សម្រាប់​អ្នក​ដែល​គ្មាន​លទ្ធភាព​បង់ថ្លៃ​សាលា​ឲ្យ​កូន​ទាល់​តែ​សោះ ​ពួកគេ​គ្មាន​ជម្រើស​អ្វី​ក្រៅ​ពី​បញ្ជូន​កូន​ទៅ​សាលា​រដ្ឋ​ឡើយ។ ​មក​ដល់​ត្រឹម​នេះ​ អ្វី​ដែល​គួរ​ឲ្យ​កត់​សម្គាល់​គឺ ​កូន​អ្នកក្រ​បាន​ចាញ់​ប្រៀប​កូន​អ្នកមាន​តាំង​ពី​ដំបូង​ទី​បាត់​ទៅ​ហើយ​នៅ​ក្នុង​វិស័យ​អប់រំ​ពោលគឺ​ពួកគេ​គ្មាន​វាសនា​បាន​ទទួល​ការ​អប់រំ​ដែល​មាន​គុណភាព​ខ្ពស់ ​ឬ​ក៏​ល្អ​ប្រសើរ​ដូច​កូន​អ្នក​មាន​ឡើយ។

យ៉ាងណា​ក៏ដោយ​ចុះ​ អ្នក​ដែល​មាន​លទ្ធភាព​បញ្ជូន​កូន​ទៅ​រៀន​នៅ​ក្រៅ​ប្រទេស​ និង​បញ្ជូន​កូន​ទៅ​រៀន​សាលា​ឯកជន​ក្នុង​ស្រុក​ដែល​មាន​គុណភាព​ខ្ពស់​ឬ​គ្រាន់​បើ ​មាន​ចំនួន​តិចតួច​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ ​របាយការណ៍​ឆ្នាំ​សិក្សា​២០១១- ២០១២​ របស់​ក្រសួង​អប់រំ​បាន​បង្ហាញ​ថា នៅ​ក្នុង​សាលា​រៀន​រដ្ឋ​ទូទាំង​ប្រទេស​មាន​សិស្ស​ថ្នាក់​មតេយ្យ​ចំនួន​ជាង​២៤​ម៉ឺន​នាក់​ សិស្ស​ថ្នាក់​បឋម​ចំនួន​ជាង​២​លាន​នាក់,​ សិស្ស​ថ្នាក់​មធ្យមសិក្សា​បឋមភូមិ ​និង​ទុតិយភូមិ​ចំនួន​ជិត​១​លាន​នាក់​ និង​ថ្នាក់​ឧត្តម​សិក្សា​ចំនួន​ជាង​២៤​ម៉ឺន​នាក់។ ​នេះ​បញ្ជាក់​ឲ្យ​ឃើញ​ថា ​គ្រឹះស្ថាន​សិក្សា​សាធារណៈ​កំពុង​ស្រូប​ទាញ​សិស្ស​យ៉ាង​ច្រើន​លើស​លប់។ ​ដូច្នេះ ​ប្រសិន​បើ​សាលា​រដ្ឋ​មាន​គុណភាព​អប់រំ​ទាប​ តើ​អនាគត​យុវជន​កូន​អ្នកក្រ​ដែល​ចេញ​ពី​សាលា​រដ្ឋ​ទាំង​នោះ​នឹង​ទៅ​ជា​យ៉ាងណា​នៅ​ខណៈ​ដែល​ទីផ្សារ​ការងារ​កាន់តែ​ចង្អៀត ​និង​ទាមទារ​ការ​អប់រំ​ដែល​មាន​គុណភាព​កាន់​តែ​ខ្ពស់​នោះ?

ជាការពិត​ហើយ​ថា​ រដ្ឋាភិបាល​បាន​យល់​ពី​សារសំខាន់​នេះ។ ​ជា​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ ​ប្រមុខ​រដ្ឋាភិបាល​ បាន​បំផុស​ឲ្យ​មាន​ចលនា​ផ្តល់​អាហារូបករណ៍​កាន់តែ​ច្រើន​ឡើងៗ​ដល់​និស្សិត​ដែល​ជា​កូន​អ្នកក្រីក្រ។ ​ចលនា​នេះ​ពិត​ជា​សំខាន់​ណាស់​ និង​ចំ​សភាពការណ៍​ទៀត​ផង​ពី​ព្រោះ​ថា​ វាជា​ការ​បើក​ឱកាស​ឲ្យ​កូន​អ្នកក្រ​មាន​លទ្ធភាព​អាច​បន្ត​ការ​សិក្សា​ដល់​ថ្នាក់​ខ្ពស់ ​និង​មាន​គុណភាព​ដូច​កូន​អ្នកមាន​ជីវភាព​ធូរធារ​ដែរ។​ ប៉ុន្តែ​ តើ​អាហារូបករណ៍​បែប​នេះ​អាច​ជួយ​បាន​មនុស្ស​ប៉ុន្មាន​នាក់? ​ហើយ​តើ​អាហារូបករណ៍​ទាំង​នោះ​ពិត​ជា​ធ្លាក់​ដល់​ដៃ​អ្នកក្រីក្រ​ពិត​ប្រាកដ​ដែរ​ឬ​ទេ? ​នេះ​ជា​អ្វី​ដែល​ម្ចាស់​អាហាររូបករណ៍​ទាំងឡាយ​ត្រូវ​តាម​ដាន​មើល។

យ៉ាងណា​ក៏ដោយ ​ក្រុម​អ្នកវិភាគ​និង​តាមដាន​វិស័យ​អប់រំ​កម្ពុជា​បាន​មើល​ឃើញ​ថា អ្វី​ដែល​សំខាន់​និង​ចាំបាច់​ជាង​នេះ​ គឺ​ការ​ពង្រឹង​ប្រពន្ធ័​អប់រំ​សាធារណៈ​ឲ្យ​ក្លាយ​ជា​ថ្នាល​បណ្តុះ​បណ្តាល​ធនធាន​មនុស្ស​ប្រកប​ដោយ​គុណភាព​ដ៏​ពិត​ប្រាកដ​មួយ។ ​នេះ​គឺ​ជា​មធ្យោបាយ​តែ​មួយ​គត់​ដើម្បី​ធានា​ថា​ មនុស្ស​គ្រប់​គ្នា ​មិន​ថា​កូន​អ្នកមាន​ឬ​អ្នកក្រ ​អាច​ទទួល​បានកា​រអប់រំ​ដែល​មាន​គុណភាព​ស្មើ​គ្នា​ដោយ​គ្មាន​ការ​រើសអើង។​ ការ​បណ្តោយ​ឲ្យ​ប្រពន្ធ័​អប់រំ​សាធារណៈ​ខ្វះ​គុណភាព​ មិន​ខុស​អ្វី​ពី​ការ​ដាក់​ទណ្ឌកម្ម​ទៅ​លើ​កូន​អ្នកក្រ​ឲ្យ​ចាញ់​ប្រៀប​កូន​អ្នកមាន​និង​កូន​អ្នកធំ​ជា​រៀង​រហូត​នោះ​ឡើយ៕

1 comment:

Anonymous said...

Khmer people that aren't doing anything, that are just sitting back and not caring, at least realize what is going on!

Other people who just "hope" you can't "hope" a miracle will happen. You have to MAKE it happen. You can't just "dream" something will occur. You have to MAKE it happen.

It's a shame how some adults don't know any better. How they think Hun Sen is a nice guy. How they just believe what they hear from one side. They just come up with conclusions as soon as they hear something. You have to witness it all.

Stop this injustice government, and START DOING SOMETHING. Start helping each other, start helping one another.

It starts with one, to make a million

-I, as a girl under the age of 13, am capable of understanding this, if even a 40 year old man, who has lived in Cambodia for his WHOLE LIFE, and just moved to USA couple years ago, can not even understand this concept, who would rather accept the lie, the act, of Hun Sen, who actually BELIEVES that he really feels bad for our country?? That he is trying his best to SAVE our country?? That he is a HERO?? I'd rather tell him what I think right at his face, as soon as I got to meet him, even though that isn't the right way, even thought that isn't the respectful way (considering the fact he is WAYY older than me), BUT IT'S THE WAY HOW I SHOW HOW I FEEL AGAINST HIM, verses those other people who would bow down to his feet, I'd give him a piece of my mind.

START STANDING UP FOR WHAT YOU BELIEVE IN. If it weren't for Mr. Sam Rainsy, Chea Vichea, or any other of the Cambodian patriotic heroes, our country would be long gone. It's true I live in America. It's true I am just a child. BUT THAT DOESN'T MEAN I CAN'T HAVE A RIGHT TO SAY SOMETHING ABOUT THIS EITHER!!!!