Tuesday, April 09, 2013

ដំណឹងល្អ រៀបរៀងដោយ លោកយ៉ូហាន -- John 8 (The Light that Nothing can Extinguish)

To the Jews who had believed him, Jesus said, “If you hold to my teaching, you are really my disciples. Then you will know the truth, and the truth will set you free.”
ដំណឹងល្អ រៀបរៀងដោយ លោកយ៉ូហាន
Sermon: The Light that Nothing can Extinguish (Dr. Rob Norris)

Complete Gospel of John

«ប្រសិន​បើ​ អ្នក​រាល់​គ្នា​ ស្ថិត​នៅ​ជាប់ ​នឹង​ពាក្យ ​របស់​ខ្ញុំ, អ្នក​រាល់​គ្នា​ ពិត​ជា​សិស្ស ​របស់​ខ្ញុំ​មែន។  អ្នក​រាល់​គ្នា​ នឹង​ស្គាល់ ​សេចក្ដី​ពិត, ហើយ ​សេចក្ដី​ពិត ​នឹង​រំដោះ​ អ្នក​រាល់​គ្នា ​ឲ្យ​មាន​សេរីភាព។» 

 John 8 

ស្ត្រី​ម្នាក់ ​ប្រព្រឹត្ត ​សហាយស្មន់  

ព្រះយេស៊ូ​ យាង​ទៅ ​ភ្នំ​ដើម​អូលីវ។  

លុះ​ ព្រលឹម​ឡើង ព្រះអង្គ ​វិល​ត្រឡប់ ​ទៅ​ព្រះវិហារ ​ជា​ថ្មី​ ម្ដង​ទៀត។  ប្រជាជន​ ទាំង​មូល ​នាំ​គ្នា​ មក​គាល់​ ព្រះអង្គ។  ព្រះអង្គ​ ក៏​គង់ ​បង្រៀន​ពួក​គេ។  ពេល​នោះ ពួក​អាចារ្យ និង​ពួក​ខាង ​គណៈ​ផារីស៊ី ​នាំ​ស្ត្រី​ម្នាក់ ដែល​គេ​ទាន់ កំពុង​តែ ​រួម​សហាយស្មន់។  គេ​ យក​នាង​នោះ​ មក​ដាក់​ កណ្ដាល​ចំណោម​ ប្រជុំជន, ហើយ ​ទូល​ព្រះយេស៊ូ​ ថា៖ «លោក​គ្រូ, យើង​ ចាប់​ស្ត្រី​នេះ​បាន ក្នុង​ពេល​ កំពុង​រួម ​សហាយស្មន់។  ក្នុង​ក្រឹត្យវិន័យ លោក​ម៉ូសេ​ បាន​បង្គាប់ ​ឲ្យ​យើង​ យក​ដុំ​ថ្ម គប់ស្ត្រី​ ប្រភេទ​នេះ​ សម្លាប់​ចោល។  ចុះ​ លោក​គ្រូ​វិញ, តើ​ លោក​គ្រូ ​គិត​យ៉ាង​ណា?»  ពួក​គេ​ ទូល​ដូច្នេះ ដោយ​មាន​បំណង ​រក​លេស​ ចោទ​ប្រកាន់ ​ព្រះអង្គ។ 

ប៉ុន្តែ ព្រះយេស៊ូ​ ឱន​ព្រះកាយ​ ចុះ, ហើយ ​យក​ព្រះអង្គុលី ​គូសវាស ​លើ​ដី។  ដោយ​ពួក​គេ ​ចេះ​តែ​សួរ​ ព្រះអង្គ​ខ្លាំង​ពេក, ព្រះអង្គ ​ងើប​ព្រះភក្ត្រ​ឡើង, មាន​ព្រះបន្ទូល ​ទៅ​គេ​ ថា៖ «ក្នុង​ចំណោម​ អ្នក​រាល់​គ្នា, សុំ​ ឲ្យ​អ្នក ​ដែល​គ្មាន​ បាប​សោះ យក​ដុំ​ថ្ម​ គប់​នាង ​មុន​គេ​ទៅ។»  បន្ទាប់​មក ព្រះអង្គ​ ឈ្ងោក​ព្រះភក្ត្រ ​ចុះ​, ហើយ ​គូសវាស​ លើ​ដី​ សា​ជា​ថ្មី។


ពួក​គេ​ បាន​ឮ​ ព្រះបន្ទូល​ របស់​ ព្រះអង្គ ​ដូច្នេះ​ ក៏​នាំ​គ្នា​ ដក​ខ្លួន​ថយ​ ម្នាក់​ម្ដងៗ​, ចាប់​ផ្ដើម​ ពី​អ្នក​ មាន​វ័យ​ចាស់​ ជាង​គេ​ទៅ, នៅ​សល់​តែ​ ព្រះយេស៊ូ និង​ស្ត្រី​នោះ​ ប៉ុណ្ណោះ។  ពេល​នោះ ព្រះយេស៊ូ​ ងើប​ព្រះភក្ត្រ​ឡើង, មាន​ព្រះបន្ទូល ​ទៅ​នាង​ ថា៖ «នាង​អើយ, ពួក​គេ ​ទៅ​ណា ​អស់​ហើយគ្មាន​ នរណា​ ដាក់​ទោស​នាង ​ទេ​ឬ 

នាង​ ទូល​ព្រះអង្គ​ ថា៖ «គ្មាន​ទេ ​លោក​ម្ចាស់។»

ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​ទៅ​នាង ​ថា៖ «ខ្ញុំ ​ក៏​មិន​ដាក់​ទោស​ នាង​ដែរ។  សុំ ​អញ្ជើញ ​ទៅ​ចុះ, តែ ​ពី​ពេល​នេះ​ ត​ទៅ, កុំ​ប្រព្រឹត្ត​ អំពើ​បាប ​ទៀត​ឡើយ។» 

ព្រះយេស៊ូ​ ជា​ពន្លឺ​ ពិភព​លោក 

ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​ទៅ​កាន់​ បណ្ដាជន​ សា​ជា​ថ្មី​ ថា៖ «ខ្ញុំ​ ជា​ពន្លឺ​ បំភ្លឺ​ ពិភព​លោក។  អ្នក​ណា​ មក​តាម​ខ្ញុំ, ​អ្នក​នោះ​ នឹង​មិន​ដើរ​ ក្នុងសេចក្ដី ​ងងឹត​ឡើយ, គឺ​ គេ​ មាន​ពន្លឺ​ នាំ​គេ​ ទៅ​កាន់​ជីវិត។»

ពួក​ខាង ​គណៈ​ផារីស៊ី ​ទូល​ព្រះអង្គ​ ថា៖ «លោក ​ធ្វើ​ជា​បន្ទាល់​ ឲ្យ​ខ្លួន​លោក​ផ្ទាល់; សក្ខីភាព ​របស់​លោក ​មិន​ពិត​ទេ។»

ព្រះយេស៊ូ ​មាន​ព្រះបន្ទូល ​តប​ទៅ​គេ​ ថា៖ «ទោះ​បី ​ខ្ញុំ​ ធ្វើ​ជា​បន្ទាល់ ​ឲ្យ​ខ្លួន​ខ្ញុំ​ផ្ទាល់ ​ក៏​ដោយ ក៏​សក្ខីភាព​ របស់​ខ្ញុំ ​នៅ​តែ​ ពិត​ដែរ, ដ្បិត​ ខ្ញុំ​ ដឹង​ថា, ខ្ញុំ​ មក​ពី​ណា, ហើយ ​ទៅ​ណា​ផង។  រីឯ ​អ្នក​រាល់​គ្នា​វិញ, អ្នក​រាល់​គ្នា​ ពុំ​ដឹង​ ថា, ខ្ញុំ ​មក​ពី​ណា, ​ហើយ​ ទៅ​ណា​ឡើយ។  អ្នក​រាល់​គ្នា ​វិនិច្ឆ័យ ​តាម​របៀប​លោកីយ៍។  រីឯ​ ខ្ញុំ​វិញ, ខ្ញុំ​ មិន​វិនិច្ឆ័យ​ទោស ​នរណា​ទេ។  ប្រសិន​បើ​ ខ្ញុំ​ វិនិច្ឆ័យ​ទោស, ការ​វិនិច្ឆ័យ​ របស់​ខ្ញុំ​ ក៏​ស្រប​តាម​ សេចក្ដី​ពិត​ដែរ, ព្រោះ ​ខ្ញុំ​ មិន​វិនិច្ឆ័យ​ តែ​ម្នាក់​ខ្ញុំ​ឡើយ, គឺ​ មាន​ព្រះបិតា ​ដែល​បាន​ចាត់​ខ្ញុំ ​ឲ្យ​មក, ​វិនិច្ឆ័យ ជា​មួយ​ខ្ញុំ។  ក្នុង​វិន័យ ​របស់​ អ្នក​រាល់​គ្នា ​មាន​ចែង​ទុក​ មក ​ថា, បើ​ មាន​ពីរ​នាក់​ ធ្វើ​ជា​បន្ទាល់, ទើប​សក្ខីភាព ​យក​ជា​ការ​បាន​។  ខ្ញុំ ​នេះ​ហើយ​ ជា​បន្ទាល់​ សំរាប់​ ខ្លួន​ខ្ញុំ​ផ្ទាល់, ហើយ​ ព្រះបិតា ​ដែល​បាន​ចាត់​ខ្ញុំ ​ឲ្យ​មក ក៏​ធ្វើ​ ជា​បន្ទាល់ ​ឲ្យ​ខ្ញុំ​ដែរ។»

ពួក​គេ​ ទូល​សួរ​ព្រះអង្គ​ ថា៖ «តើ​ ព្រះបិតា ​របស់​លោក​ នៅ​ឯ​ណា

ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល​ តប​ទៅ​គេ ​ថា៖ «អ្នក​រាល់​គ្នា​ មិន​ស្គាល់​ខ្ញុំ, ហើយ​ ក៏​មិន​ស្គាល់​ ព្រះបិតា​ របស់​ខ្ញុំ​ដែរ។  បើ​ អ្នក​រាល់​គ្នា​ ស្គាល់​ខ្ញុំ, អ្នក​រាល់​គ្នា មុខ​ជា​ស្គាល់​ ព្រះបិតា ​របស់​ខ្ញុំ​ មិន​ខាន។»

ព្រះយេស៊ូ ​មាន​ព្រះបន្ទូល ​ទាំង​នេះ កាល​ព្រះអង្គ ​បង្រៀន​បណ្ដាជន ​ក្នុង​ព្រះវិហារ ត្រង់​កន្លែង​ ដាក់​ហិប​ប្រាក់​តង្វាយ, ប៉ុន្តែ គ្មាន​នរណា ​ចាប់​ព្រះអង្គ​ទេ, ព្រោះ ​ពេល​កំណត់ ​របស់​ព្រះអង្គ​ មិន​ទាន់​មក​ដល់ ​នៅ​ឡើយ។ 

ឋានៈ ​របស់ ​បុត្រ​មនុស្ស

ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​ទៅ​គេ​ទៀត​ ថា៖ «ខ្ញុំ​ នឹង​ចាក​ចេញ​ទៅ, ហើយ​ អ្នក​រាល់​គ្នា​ នឹង​តាម​រក​ខ្ញុំ, តែ​ អ្នក​រាល់​គ្នា ​នឹង​ត្រូវ​ស្លាប់, ទាំង​មាន​បាប​ ជាប់​ក្នុង​ខ្លួន​។  ទី​ណា ​ខ្ញុំ​ទៅ, ទី​នោះ​ អ្នក​រាល់​គ្នា​ ពុំ​អាច​ នឹង​ទៅ​បាន​ឡើយ។»

ជន​ជាតិ​យូដា ​និយាយ​គ្នា​ ថា៖ «តើ​ លោក​ នឹង​សម្លាប់​ខ្លួន​ ឬបាន​ជា​លោក ​ពោល​ថា, “ទី​ណា​ ខ្ញុំ​ទៅ, ទី​នោះ ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ ពុំ​អាច ​នឹង​ទៅ​បាន”​ ដូច្នេះ

ព្រះអង្គ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ទៅ​គេ​ ថា៖ «អ្នក​រាល់គ្នា​ មាន​កំណើត​ នៅ​ស្ថាន​នេះ; រីឯ ​ខ្ញុំ​វិញ, ខ្ញុំ​ មាន​កំណើត​ មក​ពី​ស្ថាន​លើ។  អ្នក​រាល់​គ្នា​ មាន​កំណើត​ ពី​និស្ស័យ​លោកីយ៍​នេះ; រីឯ ​ខ្ញុំ​វិញ, ខ្ញុំ​ ពុំ​មែន ​មាន​កំណើត​ ពី​និស្ស័យ​លោកីយ៍​ នេះ​ឡើយ។  ហេតុ​នេះ​ហើយ ​បាន​ជា​ខ្ញុំ​ ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ ថា, អ្នក​រាល់​គ្នា ​នឹង​ត្រូវ​ស្លាប់, ទាំង​មាន​បាប ​ជាប់​ក្នុង​ខ្លួន។  បើ​ អ្នក​រាល់​គ្នា​ មិន​ព្រម​ ទទួល​ស្គាល់​ឋានៈ ​របស់​ខ្ញុំ​ទេ, អ្នក​រាល់​គ្នា​ នឹង​ត្រូវ​ស្លាប់ ទាំង​មាន​បាប​ ជាប់​ក្នុង​ខ្លួន ​ជា​មិន​ខាន។»

គេ​ ទូល​សួរ​ព្រះអង្គ​ ថា៖ «តើ​ លោក​ មាន​ឋានៈ​ អ្វី

ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​ទៅ​គេ ​ថា៖ «ខ្ញុំ​ បាន​ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ តាំង​ពី​ដើម​ ដំបូង​ មក​ម៉្លេះ។  ខ្ញុំ​ មាន​សេចក្ដី​ ជា​ច្រើន​ ដែល​ត្រូវ​និយាយ​ អំពី​ អ្នក​រាល់​គ្នា, ព្រម​ទាំង ​វិនិច្ឆ័យ​ទោស​ អ្នក​រាល់​គ្នា​ផង។  ប៉ុន្តែ ព្រះអង្គ​ ដែល​បាន​ចាត់​ខ្ញុំ ​ឲ្យ​មក, ទ្រង់​ សំដែង​ សេចក្ដី​ពិត, ហើយ​ អ្វីៗ​ ដែល​ខ្ញុំ​ បាន​ឮ​ ពី​ព្រះអង្គ, ខ្ញុំ​ ក៏​យក​មក ​ថ្លែង​ប្រាប់ ​មនុស្ស​លោក​ដែរ។»

អ្នក​ ទាំង​នោះ​ មិន​យល់​ ថា ព្រះអង្គ​ កំពុង​តែ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​អំពី​ ព្រះបិតា​ ប្រាប់​គេ​ឡើយ។  ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​ទៅ​គេ​ទៀត ​ថា៖ «កាល​ណា ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ លើក​បុត្រ​មនុស្ស​ឡើង,​ អ្នក​រាល់​គ្នា​ មុខ​ជា​ នឹង​ស្គាល់​ឋានៈ ​របស់​ខ្ញុំ​ ពុំខាន, ហើយ​ អ្នក​រាល់​គ្នា​ នឹង​ដឹង ​ថា, ខ្ញុំ​ មិន​ធ្វើ​ការ​ អ្វី​មួយ ដោយ​សំអាង ​លើ​ខ្លួន​ខ្ញុំ​ផ្ទាល់​ឡើយ, គឺ​ ខ្ញុំ​ ថ្លែង​តែ​ សេចក្ដី​ណា ​ដែល​ព្រះបិតា​ មាន​ព្រះបន្ទូល ប្រាប់​មក​ខ្ញុំ​ប៉ុណ្ណោះ។  ព្រះអង្គ​ ដែល​ចាត់​ខ្ញុំ ​ឲ្យ​មក, ទ្រង់ ​គង់​នៅ​ ជា​មួយ​ខ្ញុំ។  ព្រះអង្គ​ មិន​ចោល​ខ្ញុំ​ ឲ្យ​នៅ​តែ ​ម្នាក់​ឯង​ឡើយ, ដ្បិត ​ខ្ញុំ​ តែង​ប្រព្រឹត្ត ​កិច្ចការ​ណា ដែល​គាប់ ​ព្រះហឫទ័យ​ ព្រះអង្គ​ ជានិច្ច។»  ពេល​ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​ដូច្នេះ, ​មាន​មនុស្ស​ ជា​ច្រើន ​ជឿ​លើ​ព្រះអង្គ។ 

អ្នក​ជា និង​អ្នក​ងារ

ពេល​នោះ ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​ទៅ​កាន់​ជន​ជាតិ​ យូដា ដែល​បាន​ជឿ​ លើ​ព្រះអង្គ​ ថា៖ «ប្រសិន​បើ​ អ្នក​រាល់​គ្នា​ ស្ថិត​នៅ​ជាប់ ​នឹង​ពាក្យ ​របស់​ខ្ញុំ, អ្នក​រាល់​គ្នា​ ពិត​ជា​សិស្ស ​របស់​ខ្ញុំ​មែន។  អ្នក​រាល់​គ្នា​ នឹង​ស្គាល់ ​សេចក្ដី​ពិត, ហើយ ​សេចក្ដី​ពិត ​នឹង​រំដោះ​ អ្នក​រាល់​គ្នា ​ឲ្យ​មាន​សេរីភាព។»

គេ ​នាំ​គ្នា​ ទូល​ព្រះអង្គ​ ថា៖ «យើង​ខ្ញុំ​ ជា​កូន​ចៅ​ លោក​អប្រាហាំ។  យើង​ខ្ញុំ​ មិន​ដែល​ធ្វើ ​ខ្ញុំ​បំរើ​ អ្នក​ណា​ឡើយ។  ម្ដេច​ ក៏​លោក​គ្រូ​ ថា, “អ្នក​រាល់​គ្នា​ នឹង​មាន​ សេរីភាព”​ ដូច្នេះ

ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​ថា៖ «ខ្ញុំ​ សុំ​ប្រាប់​ ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ ដឹង​ច្បាស់​ ថា, ​អ្នក​ណា​ ប្រព្រឹត្ត​ អំពើ​បាប, អ្នក​នោះ​ ជា​ខ្ញុំ​បំរើ ​របស់ ​អំពើ​បាប។  ធម្មតា ខ្ញុំ​បំរើ ​មិន​ដែល​ស្ថិត ​នៅ​ក្នុង​ផ្ទះ ​របស់​ម្ចាស់​ ជាប់​រហូត​ទេ, មាន​តែ​កូន ​របស់​ម្ចាស់​ប៉ុណ្ណោះ ​ដែល​ស្ថិត​នៅ​ ក្នុង​ផ្ទះ​ ជាប់​រហូត​ ត​ទៅ។  ប្រសិន​បើ​ ព្រះបុត្រា ​រំដោះ ​អ្នក​រាល់​គ្នា, អ្នក​រាល់​គ្នា ​ពិត​ជា​មាន​ សេរីភាព។  ខ្ញុំ​ ដឹង​ហើយ​ ថា, អ្នក​រាល់​គ្នា​ ជា​កូន​ចៅ ​របស់​ លោក​អប្រាហាំ, ក៏​ប៉ុន្តែ អ្នក​រាល់​គ្នា ​រក​សម្លាប់​ខ្ញុំ, ព្រោះ​ ពាក្យ​ របស់​ខ្ញុំ​ មិន​ស្ថិត​នៅ ​ក្នុង​ចិត្ត​ អ្នក​រាល់​គ្នា​ឡើយ។  ខ្ញុំ​ និយាយ​តែ ​អំពី​ អ្វីៗ​ ដែល​ខ្ញុំ បាន​ឃើញ​ នៅ​ក្បែរ​ ព្រះបិតា; រីឯ​ អ្នក​រាល់​គ្នា​វិញ, អ្នក​រាល់​គ្នា ​ធ្វើ​តាម ​សេចក្ដី​ណា ​ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា ​បាន​ឮ​ ពី​ឪពុក​ របស់ ​អ្នក​រាល់​គ្នា។»

គេ ​ទូល​ព្រះអង្គ​ ថា៖ «ឪពុក ​របស់​យើង គឺ ​លោក​អប្រាហាំ។»

ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល​ តប​វិញ ថា៖ «បើ​ អ្នក​រាល់​គ្នា ​ពិត​ ជា​កូន​ចៅ ​លោក​ អប្រាហាំ​មែន, អ្នក​រាល់​គ្នា​ មុខ​ជា​ធ្វើ​ កិច្ចការដូច ​លោក​អប្រាហាំ​ ធ្លាប់​ធ្វើ​នោះ ​មិន​ខាន។  តែ​ ឥឡូវ​នេះ អ្នក​រាល់​គ្នា ​រក​សម្លាប់​ខ្ញុំ​ មក​ពី​ខ្ញុំ ​និយាយ​ សេចក្ដី​ពិត ដែល​ខ្ញុំ​ បាន​ឮ​ ពី​ព្រះជាម្ចាស់។  ​លោក​អប្រាហាំ​ មិន​បាន​ ប្រព្រឹត្ត​ ដូច្នេះ​ទេ។  អ្នក​រាល់​គ្នា ​ធ្វើ​កិច្ចការ​ ដែល​ឪពុក​ អ្នក​រាល់​គ្នា ​ប្រព្រឹត្ត។»

គេ​ ទូល​ព្រះអង្គ​ ថា៖ «យើង​ខ្ញុំ​ ជា​កូន​ពេញ​ច្បាប់។  យើង​ មាន​ឪពុក ​តែ​មួយ​គត់, គឺ​ ព្រះជាម្ចាស់។»

ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​ទៅ​គេ​ ថា៖ «ប្រសិន​បើ​ ព្រះជាម្ចាស់​ ពិត​ជា​ឪពុក ​អ្នក​រាល់​គ្នា​មែន, ម៉្លេះ ​សម​អ្នក​រាល់​គ្នា​ ស្រឡាញ់​ខ្ញុំ ​ពុំខាន, ដ្បិត ​ខ្ញុំ ​ចេញ​ពី​ព្រះជាម្ចាស់​ មក​ទី​នេះ។  ខ្ញុំ​ មិន​មែន​មក ​ដោយ​ចិត្ត ​ឯង​ឡើយ, គឺ​ ព្រះជាម្ចាស់​ បាន​ចាត់​ខ្ញុំ ​ឲ្យ​មក។  ហេតុ​អ្វី​ បាន​ជា​ អ្នក​រាល់​គ្នា​ មិន​យល់​ពាក្យ​ ដែល​ខ្ញុំ ​ថ្លែង​ប្រាប់​ ដូច្នេះគឺ ​មក​ពី​ អ្នក​រាល់​គ្នា ​មិន​អាច ​ស្ដាប់​ពាក្យ ​របស់​ខ្ញុំ​បាន។  អ្នករាល់​គ្នា ជា​កូន​ចៅ ​របស់​ មារ​សាតាំង, ហើយ​ អ្នក​រាល់​គ្នា​ ចង់​ធ្វើ​តាម​ ចំណង់​ចិត្ត​ ឪពុក​ អ្នក​រាល់​គ្នា។  តាំង​ពី​ដើម ​រៀង​មក, ​វា​ បាន​សម្លាប់​ មនុស្ស, ហើយ ​មិន​កាន់​តាម​ សេចក្ដី​ពិត​ទេ, ព្រោះ ​គ្មាន​សេចក្ដី​ពិត​ នៅ​ក្នុង​ ខ្លួន​វា​សោះ។  ពេល​វា ​និយាយ​កុហក, នោះ ​វា​ និយាយ​ចេញ​ ពី​គំនិត ​វា​ផ្ទាល់, ព្រោះ ​វា​ ជា​មេ​កុហក, ហើយ​ ជា​ឪពុក​ នៃ​អ្នក ​កុហក។  រីឯ ​ខ្ញុំ​វិញ, ខ្ញុំ​ និយាយ ​សេចក្ដី​ពិត, តែ​ អ្នក​រាល់​គ្នា ​មិន​ជឿ​ខ្ញុំ​ទេ។  ក្នុង​ចំណោម​ អ្នក​រាល់​គ្នា​, តើ ​នរណា​ អាច​ចោទ​ប្រកាន់ ​ថា, ខ្ញុំ​ ប្រព្រឹត្ត​ អំពើ​បាប​បានបើ ខ្ញុំ​ និយាយ​ សេចក្ដី​ពិត, ហេតុ​ដូច​ម្ដេច​ បាន​ជា​ អ្នក​រាល់​គ្នា​ មិន​ជឿ​ខ្ញុំអ្នក​ណា​ កើត​មក ​ពី​ព្រះជាម្ចាស់, អ្នក​នោះ​ តែង​ស្ដាប់​ព្រះបន្ទូល​ របស់​ព្រះអង្គ។  រីឯ ​អ្នក​រាល់​គ្នា​វិញ, អ្នក​រាល់​គ្នា ​មិន​មែន​ កើត​មក​ ពី​ព្រះជាម្ចាស់​ទេ, បាន​ជា ​អ្នក​រាល់​គ្នា ​មិន​ស្ដាប់​ខ្ញុំ​ ដូច្នេះ។» 

ព្រះយេស៊ូ និង​លោក​អប្រាហាំ

ជន​ជាតិ​យូដា​ ទូល​ព្រះអង្គ​ ថា៖ «យើង និយាយ​ថា, ​លោក​ ជា​សាសន៍​ សាម៉ារី, ហើយ​ ថា, ​មាន​អារក្ស ​ចូល​លោក ​នោះ​ត្រូវ​មែន។»

ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​តប​ថា៖ «គ្មាន​ អារក្ស​ណា ​ចូល​ខ្ញុំ​ឡើយ, តែ ​ខ្ញុំ ​គោរព​ ព្រះបិតា​ របស់​ខ្ញុំ, ហើយ អ្នក​រាល់​គ្នា​ បែរ​ជា​បន្តុះ បង្អាប់​ខ្ញុំ​ ទៅ​វិញ។  ខ្ញុំ​ មិន​រក​ សិរីរុងរឿង ​សំរាប់​ ខ្លួន​ខ្ញុំ​ឡើយ, គឺ ​មាន​ម្នាក់ ​រក​ឲ្យ​ខ្ញុំ, ហើយ ​វិនិច្ឆ័យ​ ទៀត​ផង។  ខ្ញុំ​ សុំ​ប្រាប់​ ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ ដឹង​ច្បាស់​ ថា, អ្នក​ណា​ កាន់​តាម​ពាក្យ ​របស់​ខ្ញុំ, អ្នក​នោះ​ នឹង​មិន​ស្លាប់ ​សោះ​ឡើយ។»

ជន​ជាតិ យូដា​ ទូល​ព្រះអង្គ​ ថា៖ «ឥឡូវ​នេះ យើង ​ដឹង​ច្បាស់​ហើយ ​ថា, ​លោក​ ពិត​ជា​ មាន​អារក្ស​ ចូល​មែន។  លោក​អប្រាហាំ និង​ពួក ​ព្យាការី ​បាន​ទទួល ​មរណភាព ​ទៅ​ហើយ; រីឯ ​លោក​វិញ, លោក​ ហ៊ាន​ពោល​ ថា, អ្នក​ណា​ កាន់​តាម​ ពាក្យ​លោក, អ្នក​នោះ ​មិន​ស្លាប់​ សោះ​ឡើយ។  តើ​ លោក ​មាន​ឋានៈ​ ធំ​ជាង ​លោក​អប្រាហាំ​ ជា​បុព្វបុរស ​របស់​យើង ដែល​ទទួល​ មរណភាព ​ទៅ​ហើយ​នោះ ​ឬរីឯ​ ពួក​ព្យាការី ក៏​ទទួល​ មរណភាព ​ទៅ​ដែរ។  ចុះ​លោក, ​លោក ​តាំង​ខ្លួន​ ជា​អ្វី
 
ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​ថា៖ «បើ ​ខ្ញុំ​ លើក​តម្កើង ​ខ្លួន​ខ្ញុំ, សិរីរុងរឿង ​របស់​ខ្ញុំ​ គ្មាន​តម្លៃ​អ្វី​ ទាល់​តែ​សោះ, គឺ​ ព្រះបិតា ​របស់​ខ្ញុំ​ ទេ​តើ ​ដែល​លើក ​តម្កើង​ខ្ញុំ។  ព្រះអង្គ ​នោះ​ហើយ ​ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា ​ថា, ​ជា ព្រះ ​របស់​យើង។”  អ្នក​រាល់​គ្នា ​មិន​ស្គាល់​ ព្រះអង្គ​ទេ; រីឯ ​ខ្ញុំ, ខ្ញុំ​ ស្គាល់​ព្រះអង្គ។  ប្រសិន​បើ ​ខ្ញុំ ​ថា, ខ្ញុំ​ មិន​ស្គាល់​ ព្រះអង្គ​ទេ, ខ្ញុំ​ មុខ​ជា​និយាយ​ កុហក​ ដូច​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដែរ។  ប៉ុន្តែ ខ្ញុំ​ ស្គាល់​ព្រះអង្គ, ហើយ​ កាន់​តាម​ ព្រះបន្ទូល ​របស់​ព្រះអង្គ ​ថែម​ទៀត​ផង។  លោក​អប្រាហាំ​ ជា​ឪពុក​ របស់​ អ្នក​រាល់​គ្នា ​មាន​ចិត្ត ​ត្រេកអរ​ ពន់​ប្រមាណ ដោយ​សង្ឃឹម ​ថា, នឹង​ឃើញ​ខ្ញុំ ​មក​ដល់។  លោក ​ក៏​បាន ​ឃើញ​មែន, ហើយ ​ត្រេកអរ​ សប្បាយ។»

ជន​ជាតិ​ យូដា​ ពោល​ថា៖ «លោក​ មាន​អាយុ ​មិន​ទាន់​ ទាំង​បាន ​ហាសិប​ឆ្នាំ​ផង, ម្ដេច​ ក៏​ថា បាន​ឃើញ ​លោក​អប្រាហាំ​ ដូច្នេះ

ព្រះយេស៊ូ ​មាន​ព្រះបន្ទូល​ ថា៖ «ខ្ញុំ​ សុំ​ប្រាប់ ​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ ដឹង​ច្បាស់​ ថា, មុន​លោក​ អប្រាហាំ​ កើត​មក, ខ្ញុំ​ មាន​ជីវិត ​​រួច​ស្រេច​ ទៅ​ហើយ។»  ពួក​គេ ​ក៏​រើស​ដុំ​ថ្ម ​បម្រុង​ នឹង​គប់​ សម្លាប់​ ព្រះអង្គ, ប៉ុន្តែ ព្រះយេស៊ូ ​ភៀស​ព្រះអង្គ ​ចេញ​ពី​ព្រះវិហារ​ បាត់​ទៅ។


but Jesus went to the Mount of Olives.

At dawn he appeared again in the temple courts, where all the people gathered around him, and he sat down to teach them. The teachers of the law and the Pharisees brought in a woman caught in adultery. They made her stand before the group and said to Jesus, “Teacher, this woman was caught in the act of adultery. In the Law Moses commanded us to stone such women. Now what do you say?” They were using this question as a trap, in order to have a basis for accusing him.

But Jesus bent down and started to write on the ground with his finger. When they kept on questioning him, he straightened up and said to them, “Let any one of you who is without sin be the first to throw a stone at her.” Again he stooped down and wrote on the ground.

At this, those who heard began to go away one at a time, the older ones first, until only Jesus was left, with the woman still standing there. 10 Jesus straightened up and asked her, “Woman, where are they? Has no one condemned you?”

11 “No one, sir,” she said.

“Then neither do I condemn you,” Jesus declared. “Go now and leave your life of sin.”

Dispute Over Jesus’ Testimony

 

12 When Jesus spoke again to the people, he said, “I am the light of the world. Whoever follows me will never walk in darkness, but will have the light of life.”

13 The Pharisees challenged him, “Here you are, appearing as your own witness; your testimony is not valid.”

14 Jesus answered, “Even if I testify on my own behalf, my testimony is valid, for I know where I came from and where I am going. But you have no idea where I come from or where I am going. 15 You judge by human standards; I pass judgment on no one. 16 But if I do judge, my decisions are true, because I am not alone. I stand with the Father, who sent me. 17 In your own Law it is written that the testimony of two witnesses is true. 18 I am one who testifies for myself; my other witness is the Father, who sent me.”

19 Then they asked him, “Where is your father?”

“You do not know me or my Father,” Jesus replied. “If you knew me, you would know my Father also.” 20 He spoke these words while teaching in the temple courts near the place where the offerings were put. Yet no one seized him, because his hour had not yet come.

Dispute Over Who Jesus Is

21 Once more Jesus said to them, “I am going away, and you will look for me, and you will die in your sin. Where I go, you cannot come.”

22 This made the Jews ask, “Will he kill himself? Is that why he says, ‘Where I go, you cannot come’?”

23 But he continued, “You are from below; I am from above. You are of this world; I am not of this world. 24 I told you that you would die in your sins; if you do not believe that I am he, you will indeed die in your sins.”

25 “Who are you?” they asked.

“Just what I have been telling you from the beginning,” Jesus replied. 26 “I have much to say in judgment of you. But he who sent me is trustworthy, and what I have heard from him I tell the world.”

27 They did not understand that he was telling them about his Father. 28 So Jesus said, “When you have lifted up[a] the Son of Man, then you will know that I am he and that I do nothing on my own but speak just what the Father has taught me. 29 The one who sent me is with me; he has not left me alone, for I always do what pleases him.” 30 Even as he spoke, many believed in him.

Dispute Over Whose Children Jesus’ Opponents Are

 

31 To the Jews who had believed him, Jesus said, “If you hold to my teaching, you are really my disciples. 32 Then you will know the truth, and the truth will set you free.”

33 They answered him, “We are Abraham’s descendants and have never been slaves of anyone. How can you say that we shall be set free?”

34 Jesus replied, “Very truly I tell you, everyone who sins is a slave to sin. 35 Now a slave has no permanent place in the family, but a son belongs to it forever. 36 So if the Son sets you free, you will be free indeed. 37 I know that you are Abraham’s descendants. Yet you are looking for a way to kill me, because you have no room for my word. 38 I am telling you what I have seen in the Father’s presence, and you are doing what you have heard from your father.[b]

39 “Abraham is our father,” they answered.

“If you were Abraham’s children,” said Jesus, “then you would[c] do what Abraham did. 40 As it is, you are looking for a way to kill me, a man who has told you the truth that I heard from God. Abraham did not do such things. 41 You are doing the works of your own father.”
“We are not illegitimate children,” they protested. “The only Father we have is God himself.”
42 Jesus said to them, “If God were your Father, you would love me, for I have come here from God. I have not come on my own; God sent me. 43 Why is my language not clear to you? Because you are unable to hear what I say. 44 You belong to your father, the devil, and you want to carry out your father’s desires. He was a murderer from the beginning, not holding to the truth, for there is no truth in him. When he lies, he speaks his native language, for he is a liar and the father of lies. 45 Yet because I tell the truth, you do not believe me! 46 Can any of you prove me guilty of sin? If I am telling the truth, why don’t you believe me? 47 Whoever belongs to God hears what God says. The reason you do not hear is that you do not belong to God.”

Jesus’ Claims About Himself

 

48 The Jews answered him, “Aren’t we right in saying that you are a Samaritan and demon-possessed?”

49 “I am not possessed by a demon,” said Jesus, “but I honor my Father and you dishonor me. 50 I am not seeking glory for myself; but there is one who seeks it, and he is the judge. 51 Very truly I tell you, whoever obeys my word will never see death.”

52 At this they exclaimed, “Now we know that you are demon-possessed! Abraham died and so did the prophets, yet you say that whoever obeys your word will never taste death. 53 Are you greater than our father Abraham? He died, and so did the prophets. Who do you think you are?”

54 Jesus replied, “If I glorify myself, my glory means nothing. My Father, whom you claim as your God, is the one who glorifies me. 55 Though you do not know him, I know him. If I said I did not, I would be a liar like you, but I do know him and obey his word. 56 Your father Abraham rejoiced at the thought of seeing my day; he saw it and was glad.”

57 “You are not yet fifty years old,” they said to him, “and you have seen Abraham!”

58 “Very truly I tell you,” Jesus answered, “before Abraham was born, I am!” 59 At this, they picked up stones to stone him, but Jesus hid himself, slipping away from the temple grounds.


Footnotes:

  1. John 8:28 The Greek for lifted up also means exalted.
  2. John 8:38 Or presence. Therefore do what you have heard from the Father.
  3. John 8:39 Some early manuscripts “If you are Abraham’s children,” said Jesus, “then
  4.  

27 comments:

Anonymous said...

Dear Christian Fellows:

I go to church every sunday because after I confess my sin to God then I go home I feel like I have more sex than ever. Why you guys don't try go to church? I am sure when you come back your sex ability will be different.

From Khmer Democrat

Anonymous said...

G : Girls
O: Orgasm
D: Dicks

That's why we seek help from GOD.

Anonymous said...

កក្តាន់

Anonymous said...

From a too poor backward tiny nation Cambodia, these Cambodians 7:30 PM,
8:21 PM, 8:54 PM whose a tiny nation is on a process of transferring to be part of the Vietnamese land, still find time to attack GOD, while their live, eat and spend dollars relying on GOD' people land.

These evil Cambodians 7:30 PM,
8:21 PM, 8:54 PM are evils from hell.

To the evil 7:30 PM, you cannot be Christian then attacking GOD. You are evil Buddhist.

Anonymous said...

Satin (evils) never go to sleep. Their job is to tempt people whose belief in GOD is weak.

When one has a high spiritual level, these little monkey evils made from Cambodia like 7:30pm,8:21pm, and 8:54pm cannot tempt that high spiritual person.

Anonymous said...

Evils never can defeat GOD, no matter how hard they try.

Anonymous said...

Saint John was the youngest disciple of Christ, he was the one who stayed under the cross with the Blessed Mother. He was chosen to take care of the Blessed mother. He was also chosen to see and to write the Revelation.

I was Buddhist by birth but I became Christian after I dreamed many times seeing God.

GLORY TO GOD THE HIGHEST.

PEACE UPON EARTH & PEACE IN THE UNIVERSE.

Anonymous said...

I am praying to someday meet or contact with the angel of GOD, His name known as Commander Valient THOR (Val THOR) I am trying to find way to learn how to communicate through a Telepathic Communication so I can communicate the Beings in another Planets who are very high spiritual.

While writing in this infamous Blog KI, I am sending my message to supreme Commdr Val THOR to guide me to be closer to GOD, the ruler and creator of the Universes. I wish no more or desire to ever again born on this earth which is full of EVILS.

Anonymous said...

Cambodia has more evils than others.

Anonymous said...

10:50PM

I was once a Christian, I am now a Buddhist.
My family and I are very happy.

Anonymous said...

10:09 PM

WE have nothing against God or even against you.
We make fun of you, and much much more to come because you are stealing this space, this KI to sell your " products ". You are trying to cheat us, and we hit you back.


Amen

Anonymous said...

....Beur Arna chorng lorb..Thov the Eng thov!!Komnaim ke lorb cheamouy<<Phnom Srouch Kompong Speu<<Happy New Year For Buddhist will be win the WORLD!!!The rest go to HELL.

Anonymous said...

I wonder why Jesus never have sex how come she become pregnant and gave birth?
I guess she wear bikini and swimming in a pool where Jesus's father was masturbating thus his sperm flew into her vagina then she became pragnant.

Anonymous said...

I wonder why Jesus's mom never have sex how come she become pregnant and gave birth?
I guess she wear bikini and swimming in a pool where Jesus's father was masturbating thus his sperm flew into her vagina then she became pregnant.

Anonymous said...

you can continue to mock god if you like since you did all those crimes against humanity and knowing that you can't be saved anyway, so might as well on continue to mock God, right? dickheaded son of a VC and CPP bloodsuckers! what a shame!

Por Ah Osh Sart!

Anonymous said...

9:32 AM


A good Christian does not insult others !

Anonymous said...

អាទិត្យុកក្តាន់
ច័ន្ទចរក្តាប់

Anonymous said...

Are you believing in Scientology? Val Thor???!!? Its sound like Viel kdor in Khmer= more dicks! Are you believing in the Ark angel name Lucifer the one that casted out of heaven by God due to his rebellion against the true-God of Universe? Val Thor= viel kdor? I've never heard such weird name!

Kmenhwatt

Anonymous said...

1:17 AM
You LIED. You have been a fake Buddhists since birth.

Anonymous said...

9:25 PM
I heard about Scientology, and the people who joined that cult include the Hollywood star named Tom Crew. No I don't believe that cult. I am only a spiritual being.

Skeptic people wrote somethings untrue (fictions), and since your mind is negative toward only your enemy whom you called "Yuon", you always dragging everything to your same enemy. There is nothing to do or related with your enemy whom you called "Yuon".

I read the old documents, and some of them were: Area 51 at New Mexico, Majestic 12, Blue Project, the Stranger at Pentagon by Dr. Frank E, Strangers, President Eisenhower and his Vice President Nixon met Commdr Valient Thor. Many Evils have tried to pin Commdr Valient THOR as he was Lucifer, not he was not. There're many Negative entities used this Val Thor name to block humans from being spiritual entities, to confuse humans from reaching a high spiritual being.

I think one of another entity used name Val Thor to engage sex with a 19 years girl named Patti Spencer, now she is 83 years old. Ms Spencer wrote a book of her true story and she used the name "Terese Thor".

There are too many confusions on this earth planet, and there are many claim to be "Messiah" or "Christ", and so there are many claimed to be Comdr Valient THOR.

True angels like Val Thor only working to save earth planet from being destroyed by many Bombs and missiles.

Have you watched all missiles in the world were disabled?

Before you read somethings, pray inside your mind/heart that the mighty divine up there will guide you and will protect you from being invaded by evils (or negative entities).

Your reply to me is so hostile (rude) and so evil, because you are not a spiritual being. You can never reach a level of peace & harmony as long as your soul is on the evil side.


PEACE Be With you.




Anonymous said...

9:32 PM

YOU now lie again!!!

Anonymous said...

4:47am
Don't make a false claim. Be honest and proud for who you are. You are Buddhist> Buddhism that was adopted for 800 years, the Buddhism from India/Nepal who destroyed the Khmer empire. The Buddhism that drove Cambodia to be taken by Yuon.
How peaceful it is when Khmers lost the land and becoming Cham? How peaceful it is when Khmer has been suffered since the collapse of the empire?

The people who are at peace and are happy are Yuon, and you are Yuon. Because Yuon destroyed THREE Nations just about 500 years. Champa, Laos and Cambodia.

Anonymous said...

10:01 PM

The real commander Valient THOR was highly spiritual being. He landed his flying saucer at VA not far from Pentagon in 1957 who met the US President Eisenhower and Vice President Nixon.

Val THOR described by Dr. Phil Schneider seemed to be different from Val Thor met the US President.

Val THOR described by Pattie Spencer was also another humanoid.

VAl THOR whose many met as Lucifer is another.

Scientists admitted that we are not alone. Our earth is being visited by few Extra Terrestrials (Aliens).


The crashed at New Mexico was a space war between good (humanoid) and the Greys from Serpo planet (Zeta Reticuli).

Too many confusion things happen on earth, we billion humans were not told but we were kept in dark.

I am not surprised if the US government created stories of Lucifer, and story of Pattie Spencer, or Micheal the Archangel, etc..

I think many calamities will happen to our planet, billion will be perished, few may survive.

Anonymous said...

5:44 PM

good Buddhists can curse and insult others. ya'll Christians cannot.

this to 1:17 AM
yeah you are so happy to be living in the christian wealthy/powerful nations, you are happy to rely on them to survive, you are happy to go their schools and spend their money and you are happy to see khmers suffer and lost the land to your yuon.


Anonymous said...

2:02am we Khmers lost the land, and we are in hell still in hell. Buddhists win in the world in what way? Begging the world to feed them? Only Yuon would flatter Khmers like that.

Anonymous said...

Miracles happe almost everywhere except your miserable small land, Cambodia.

Anonymous said...

As long as we have stupid Khmers like 2;02am, Yuon are so happy.