Thursday, August 29, 2013

Reading LUKE chapter 20

Gospel according to Luke
ដំណឹងល្អ​ រៀប​រៀង​ដោយ លោក​ លូកា

Recently, I discovered the sermons of my college pastor online.  While at Georgetown University (1991-95), I, along with 10-20 other Georgetown friends, attended Fourth Presbyterian Church, a 10-15 minute drive from campus through the manicured estates of Northwest Washington, DC to the leafy suburban neighborhood of Bethesda in Maryland.

We drank in the deep wisdom of our college director, Chuck Jacob (now a senior pastor at Knox Presbyterian in Ann Arbor, MI) and of Dr. Rob Norris on Sunday mornings (and at times, classes he taught during the week days). 

When I attended, the US Vice-President Dan Quayle and his family (and security detail), my Georgetown professor former UN Ambassador Jeanne Kirkpatrick, and many other well-known names from politics, academia and media, also attended.  Dr. Norris' predecessor was then-chaplain of the US Senate, Dr. Richard Halverson. 

All to say, if all of these accomplished people came Sunday after Sunday and benefited from Dr. Norris' sermons, maybe we too can find intellectual as well as spiritual nourishment from these talks?  

It does not take long before one is taken in by the profundity and the humor -- not to mention, the accent! -- of Dr. Norris's exposition.  


Sermons of Dr. Rob Norris by chapter | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | 9 | 9 | 19 | 19 | 23 |

Complete Gospel of LUKE

អំណាច​ របស់​ ព្រះយេស៊ូ

ថ្ងៃ​មួយ ព្រះយេស៊ូ ​កំពុង​តែ​បង្រៀន​ ប្រជាជន ​នៅ​ក្នុង​ព្រះវិហារ, ព្រម​ទាំង ​ផ្សព្វផ្សាយ ​ដំណឹងល្អ។ មាន​ក្រុម​ នាយក​បូជាចារ្យ និង​ពួក​អាចារ្យ នាំ​គ្នា ​មក​ជា​មួយ​ពួក​ព្រឹទ្ធាចារ្យ, ទូល​សួរ ​ព្រះអង្គ ​ថា៖ «សូម​ លោក​ ប្រាប់​ឲ្យ​យើង​ដឹង​ផង, លោក​ ធ្វើ​ការ​ទាំង​នេះ ដោយ​អាង ​លើ​អំណាច​ អ្វីតើ​ នរណា​ ប្រគល់​ អំណាច ​ឲ្យ​លោក

ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​តប​ថា៖ «ខ្ញុំ​ សូម​សួរ​ សំណួរ​មួយ​ ដល់​អស់​លោក​ ដែរ។  សូម ​ប្រាប់​ខ្ញុំ​ មើល៍, តើ ​នរណា​ ចាត់​លោក​យ៉ូហាន ​ឲ្យ​មក​ធ្វើ ​ពិធី​ជ្រមុជ​ទឹកព្រះជាម្ចាស់ ឬ​មនុស្ស

គេ​ ពិគ្រោះ​គ្នា​ ថា៖ «បើ​ យើង​ឆ្លើយ​ ថា, ព្រះជាម្ចាស់ ​ចាត់​លោក​យ៉ូហាន ​ឲ្យ​មក,” គាត់ ​មុខ​ជា​សួរ​យើង ​ថា, “ហេតុ​អ្វី ​បាន​ជា​ អ្នក​រាល់​គ្នា​ មិន​ជឿ ​លោក​យ៉ូហាន?”  បើ​យើង​ឆ្លើយ ​ថា, “មនុស្ស ​ចាត់​លោក​ឲ្យ​មក,” ប្រជាជន​ ទាំង​មូល​ មុខ​ជា​យក​ដុំ​ថ្ម ​គប់​សម្លាប់​យើង ​មិន​ខាន, ដ្បិត ​គេ ​ជឿ​ជាក់ ​ថា, លោក​យ៉ូហាន ​ពិត​ជា​ព្យាការី​មែន។»

ដូច្នេះ គេ​ ឆ្លើយ​ទៅ​ ព្រះយេស៊ូ​ ថា៖ «យើង ​មិន​ដឹង​ទេ, មិន​ដឹង​ ជា​អ្នក​ណា​ ចាត់​លោក​យ៉ូហាន ​ឲ្យ​មក​ធ្វើ​ ពិធី​ជ្រមុជ​ទឹក​ឡើយ។»

ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​ទៅ​គេ​ ថា៖ «រីឯ​ ខ្ញុំ​វិញ, ខ្ញុំ​ ក៏​មិន​ប្រាប់​ អស់​លោក​ ថា, ខ្ញុំ ​ធ្វើ​ការ​ ទាំង​នេះ​ ដោយ​អាង ​លើ​អំណាច​ អ្វី​ដែរ។»

ប្រស្នា​ អំពី ​អ្នក​ថែរក្សា​ ចំការ​ទំពាំងបាយជូរ 

បន្ទាប់​មក ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល​ ទៅ​ប្រជាជន​ ជា​ប្រស្នា​ ដូច​ត​ទៅ៖ «មាន​បុរស​ម្នាក់​ បាន​ដាំ​ ទំពាំងបាយជូរ​ មួយ​ចំការ, ហើយ ​ប្រវាស់​ ឲ្យ​ពួក​កសិករ ​មើល​ថែ​ទាំ, រួច​ចេញ​ដំណើរ​ ពី​ស្រុក​នោះ​ អស់​រយៈ​ពេល​ យ៉ាង​យូរ។  លុះ​ដល់​ទំពាំងបាយជូរ​ ទុំ, គាត់ ​ចាត់​អ្នក​ បំរើម្នាក់​ ឲ្យមក​ជួប​ ពួក​អ្នក​ថែ​ចំការ, ដើម្បី ​ទទួល​យក​ផល ​ដែល​ជា ​ចំណែក​ របស់​គាត់។  ប៉ុន្តែ ពួក​កសិករ​ បាន​វាយដំ​ អ្នក​បំរើ, ហើយ ​បណ្ដេញ​ ឲ្យ​ត្រឡប់​ ទៅ​វិញ​ ដៃ​ទទេ។  ម្ចាស់​ចំការ ​ក៏​ចាត់​អ្នក​បំរើ​ ម្នាក់​ទៀត​ ឲ្យ​មក។  ប៉ុន្តែ ពួក​កសិករ ​បាន​វាយដំ​ អ្នក​នេះ​ដែរ, ហើយ​ ជេរ​បណ្ដេញ ​ឲ្យ​ត្រឡប់ ​ទៅ​វិញ​ ដៃ​ទទេ។  គាត់ ​ក៏​ចាត់​ អ្នក​បំរើ​ ម្នាក់​ទៀត ​ឲ្យ​មក​ ជា​លើក​ទី​បី។  អ្នក​ ថែ​ចំការ​ បាន​វាយដំ​ អ្នក​បំរើ​នេះ​ ឲ្យ​របួស, ហើយ​ បោះ​ទៅ​ ខាង​ក្រៅ ​ចំការ។

«ម្ចាស់​ចំការ​ គិត​ថា, “តើ​ ខ្ញុំ​ ត្រូវ​ ធ្វើ​ដូច​ម្ដេចខ្ញុំ ​នឹង​ចាត់​កូន​ប្រុស​ ដ៏​ជា​ទី​ស្រឡាញ់​ របស់​ខ្ញុំ ​ឲ្យ​ទៅ​ម្ដង។  គេ​ មុខ​ជា​គោរព​ កោត​ខ្លាច​ កូន​ខ្ញុំ ​ពុំខាន។

«ប៉ុន្តែ ពេល​ពួក ​កសិករ​ ឃើញ​កូន​ប្រុស ​ម្ចាស់​ចំការ ​មក​ដល់, គេ ​ពិគ្រោះ​គ្នា ​ថា, “អ្នក​នេះ ​ជា​អ្នក​ ទទួល​កេរមត៌ក​ ពី​ម្ចាស់​ចំការ ​ទៅ​ថ្ងៃ​ក្រោយ។  បើ​យើង​ សម្លាប់​​គេចោល, ចំការ​នេះ​ នឹង​ធ្លាក់​មក​ ជា​សម្បត្តិ ​របស់​យើង។”  គេ ​ក៏​បោះ ​កូន​ប្រុស​ ម្ចាស់​ចំការ​ ទៅ​ខាង​ក្រៅ, ហើយ ​សម្លាប់​ចោល។ 

«តើ​ ម្ចាស់​ចំការ​ នឹង​ធ្វើ​ យ៉ាង​ដូច​ម្ដេច​ ដល់​អ្នក​ ទាំង​នោះ
គឺ​ គាត់​ មុខ​ជា​មក​ សម្លាប់​អ្នក ​ថែរក្សា​ចំការ​ ទាំង​នោះ​ មិន​ខាន, រួច​ ប្រគល់ ​ចំការ​ ទំពាំងបាយជូរ ​ទៅ​ឲ្យ​អ្នក​ ផ្សេង​ទៀត។»

កាល​បាន​ឮ​ ព្រះបន្ទូល​នេះ​ គេ​ពោល​ ថា៖ «ទេ!  កុំ​ឲ្យ​កើត​មាន​ដូច្នោះ​ឡើយ។»

ព្រះយេស៊ូ​ ទត​សម្លឹង​ ទៅ​គេ, ហើយ ​មាន​ព្រះបន្ទូល​ ថា, «ក្នុង​គម្ពីរ​ មាន​ចែង​ ថា៖
ថ្ម ​ដែល​ពួក​ជាង​ សង់​ផ្ទះ ​បោះ​ចោល
បាន​ត្រឡប់​ មក​ជា​ថ្ ម​គ្រឹះ​ ដ៏​សំខាន់ ​បំផុត,”
តើ​ ពាក្យ​នេះ ​មាន​ន័យ​ ដូច​ម្ដេចអ្នក​ណា ​ដួល​លើ​ថ្ម​នេះ, អ្នក​នោះ​ មុខ​ជា​ត្រូវ​ បាក់​បែក ​ខ្ទេចខ្ទាំ​ មិន​ខាន។  បើ ​ថ្ម​នេះ ​សង្កត់​លើ​អ្នក​ណា, មុខ​ជា​កិន ​កំទេច​ អ្នក​នោះ​ ឲ្យ​ស្លាប់​ ជា​ប្រាកដ​ដែរ។»

អំពី​ ពន្ធ​ដារ

ពេល​នោះ ពួក​អាចារ្យ និង​ពួក​នាយក ​បូជាចារ្យ រក​មធ្យោបាយ​ ចាប់​ព្រះយេស៊ូ, ដ្បិត ​គេ​ យល់​ថា, ព្រះអង្គ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​ជា​ពាក្យ​ប្រស្នា​ សំដៅ​ទៅ ​លើ​ពួក​គេ, ប៉ុន្តែ ពួក​គេ ​ខ្លាច​ប្រជាជន។

ពួក​គេ​ នាំ​គ្នា​ឃ្លាំ​មើល ​ព្រះយេស៊ូ, ហើយ​ ចាត់​មនុស្ស ​ឲ្យ​ទៅ​តាម​ដាន​ យក​ការណ៍​ ពី​ព្រះអង្គ។  អ្នក​ទាំង​នោះ​ តាំង​ខ្លួន​ ជា​មនុស្ស​ ប្រកាន់​ឫកពា ​ត្រឹម​ត្រូវ ចាំ​ចាប់​កំហុស ​ព្រះយេស៊ូ នៅ​ពេល​ ព្រះអង្គ ​មាន​ព្រះបន្ទូល, ដើម្បី ​ចាប់​បញ្ជូន ​ព្រះអង្គ​ ទៅ​អាជ្ញាធរ និង​ទៅ​ ក្នុង​អំណាច ​របស់​លោក​ ទេសាភិបាល។  គេ​ ទូល​សួរ ​ព្រះអង្គ​ ថា៖ «លោក​គ្រូ, យើង​ខ្ញុំ​ ដឹង​ថា, ពាក្យ​ទាំង​ប៉ុន្មាន ​ដែល​លោក​គ្រូ​ មាន​ប្រសាសន៍ និង​ពាក្យ​ ដែល​លោក​គ្រូ ​ប្រៀនប្រដៅ​ សុទ្ធ​តែ​ត្រឹម​ត្រូវ​ ទាំង​អស់។  លោក​គ្រូ​ ប្រៀនប្រដៅ ​សេចក្ដី​ពិត អំពី​ របៀប​រស់​នៅ ​ដែល​គាប់ ​ព្រះហឫទ័យ​ ព្រះជាម្ចាស់ ដោយ​ពុំ​រើស​មុខ​ នរណា​ឡើយ។  សូម​ លោក​ ប្រាប់​យើង​ខ្ញុំ​ផង, តើ​ ច្បាប់ របស់​យើង​ អនុញ្ញាត ​ឲ្យ​បង់​ពន្ធ​ដារ​ ថ្វាយ ព្រះចៅ​ អធិរាជ ​រ៉ូម៉ាំង​ ឬ​ទេ

ព្រះយេស៊ូ​ ឈ្វេង​យល់​ ពុត​ត្បុត ​របស់​ ពួក​គេ, ទើប​ ព្រះអង្គ​ មាន​ព្រះបន្ទូល​ ថា៖ «ចូរ ​បង្ហាញ​ប្រាក់​ មួយ​កាក់ ​ឲ្យ​ខ្ញុំ​មើល ​មើល៍; តើ​ លើ​កាក់​នេះ ​មាន​រូប​នរណា, ឈ្មោះ​នរណា

គេ​ ឆ្លើយ​ ថា៖ «រូប និង​ឈ្មោះ ​ព្រះចៅ​ អធិរាជ។»

ព្រះយេស៊ូ​ ក៏​មាន​ព្រះបន្ទូល​ ទៅ​គេ​ ថា៖ «អ្វីៗ​ ដែល​ជា​ របស់​ ព្រះចៅ​អធិរាជ, ចូរ ​ថ្វាយ ​ទៅ​ព្រះចៅ​ អធិរាជ ​វិញ​ទៅ; ហើយ​ អ្វីៗ ​ដែល​ជា ​របស់​ ព្រះជាម្ចាស់, ចូរ​ ថ្វាយ​ ទៅ​ព្រះជាម្ចាស់ ​វិញ​ដែរ។»

អ្នក​ ទាំង​នេះ ​ពុំ​ អាច​ចាប់​ កំហុស​ព្រះអង្គ នៅ​ពេល ​ដែល
ព្រះអង្គ​ មាន​ព្រះបន្ទូល នៅ​មុខ​ ប្រជាជន​ បាន​ឡើយ។  ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ, ព្រះបន្ទូល ​ឆ្លើយ​តប ​របស់ ​ព្រះអង្គ​ ធ្វើ​ឲ្យ​គេ​ ងឿងឆ្ងល់, ហើយ​ គេ​ ក៏​នៅ​ស្ងៀម។ 

អំពី ​មនុស្ស​ស្លាប់​ នឹង​រស់​ឡើង​វិញ

មាន​អ្នក​ ខាង​គណៈ សាឌូស៊ីខ្លះ ចូល​មក​ គាល់​ព្រះអង្គ។  ពួក​សាឌូស៊ី​ មិន​ជឿ​ ថា មនុស្ស​ស្លាប់​ នឹង​រស់​ ឡើង​វិញ​ទេ។  គេ​ ទូល​សួរ​ ព្រះយេស៊ូ ​ថា៖ «លោក​គ្រូ, លោក​ម៉ូសេ ​បាន​ចែង​ច្បាប់​ ទុក​ឲ្យ​យើង​ ថា, បើ​ បុរស​ណា​ មាន​ប្រពន្ធ, ហើយ ​ស្លាប់​ទៅ, តែ​ គ្មាន​កូន​សោះ, ត្រូវ ​ឲ្យ​ប្អូន​ប្រុស ​របស់​ បុរស​នោះ​ រៀបការ​ នឹង​បង​ថ្លៃ, ដើម្បី​ បន្ត​ពូជ​ ឲ្យ​បង​ប្រុស​ របស់​ខ្លួន។  ឧបមា ​ថា, មាន​បង​ប្អូន​ ប្រុសៗ​ ប្រាំពីរ​នាក់; បុរស​ បង​បង្អស់ ​បាន​រៀបការ, ​ហើយ​ ស្លាប់​ទៅ, តែ​ គ្មាន​កូន​សោះ។  ប្អូន​បន្ទាប់ រួច​ ប្អូន​ទី​បី ក៏​រៀបការ ​នឹង​បង​ថ្លៃ​ មេម៉ាយ​នោះ, ហើយ ​ស្លាប់​ទៅ​, ទាំង​ឥត​មាន​កូន។  បន្ទាប់​មក, បង​ប្អូន​ ទាំង​ប្រាំពីរ​នាក់ ​បាន​រៀបការ ​នឹង​ស្ត្រី​នោះ, ហើយ​ គ្រប់​គ្នា​ បានស្លាប់​ទៅ​, តែ​គ្មាន​កូន​ទេ។  នៅ​ទី​បំផុត​, ស្ត្រី ​ក៏​ស្លាប់​ទៅ​ដែរ។  លុះ​ ដល់​ពេល​មនុស្ស​ ស្លាប់ ​នឹង​រស់​ ឡើង​វិញ, តើ​ នាង​នោះ​ បាន​ទៅ​ជា​ប្រពន្ធ​នរណា, បើ​ បង​ប្អូន ​ទាំង​ប្រាំពីរ​នាក់ សុទ្ធ​តែ​ បាន​យក​នាង ​ធ្វើ​ជា​ប្រពន្ធ​ គ្រប់​គ្នា​ ដូច្នេះ?»  

ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល​ តប​ថា៖ «មនុស្ស​ ក្នុង​លោក​នេះ ​តែង​យក​គ្នា ​ជា​ប្ដី​ប្រពន្ធ, ប៉ុន្តែ អស់​អ្នក ដែល​ព្រះជាម្ចាស់ ​សព្វ​ព្រះហឫទ័យ ​ប្រោស​ឲ្យ​រស់​ ឡើង​វិញ នៅ​លោក​ខាង​មុខ, ​គេ ​មិន​រៀបការ​ប្ដី ​ប្រពន្ធ ​ទៀត​ឡើយ។  អ្នក​ទាំង​នោះ​ លែង​ស្លាប់​ ទៀត​ហើយ, គឺ ​គេ​ បាន​ដូច​ទេវតា។  គេ​ ជា​បុត្រ​ របស់​ ព្រះជាម្ចាស់, ដ្បិត ​គេ​ មាន​ជីវិត​ រស់​ឡើង​វិញ។  លោក​ម៉ូសេ​ បាន​ចែង​ទុក​ យ៉ាង​ច្បាស់ ​ថា, មនុស្ស​ ស្លាប់ ​នឹង​រស់​ ឡើង​វិញ នៅ​ត្រង់​ អត្ថបទ​ស្ដី​ អំពី​ គុម្ព​បន្លា, គឺ​ លោក​ ហៅ​ព្រះអម្ចាស់​ ថា, ជា​ព្រះ​ របស់ ​លោក​អប្រាហាំ, ជា​ព្រះ​ របស់ ​លោក​អ៊ីសាក, និង​ជា​ព្រះ​ របស់​ លោក​យ៉ាកុប។  ព្រះជាម្ចាស់ ​មិន​មែន​ ជា​ព្រះ ​របស់ ​មនុស្ស​ស្លាប់​ទេ, គឺ​ ជា​ព្រះ​ របស់​ មនុស្ស ​ដែល​មាន​ជីវិត។  ចំពោះ ​ព្រះអង្គ, ​មនុស្ស​ ទាំង​អស់ ​សុទ្ធ​តែ​ នៅ​រស់។»

ពួក​អាចារ្យ​ខ្លះ ​ទូល​ព្រះអង្គ ​ថា៖ «លោក​គ្រូ, លោក​ មាន​ប្រសាសន៍​ ត្រឹម​ត្រូវ ​ល្អ​ណាស់។»  បន្ទាប់​មក គេ ​លែង​ហ៊ាន​ ចោទ​សួរ​ សំណួរ ​ព្រះអង្គ អំពី​ រឿង​អ្វី ​ទៀត​ឡើយ។ 

ព្រះគ្រិស្ដ​ ជា​ព្រះអម្ចាស់​ លើ​ស្ដេច​ដាវីឌ

ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​ទៅ​គេ ថា៖ «ហេតុ​ដូច​ម្ដេច ​បាន​
ជា​មនុស្សម្នា​ ថា ព្រះគ្រិស្ដ ជា​ព្រះរាជវង្ស ​របស់ ​ព្រះបាទ​ដាវីឌ ​ដូច្នេះ?  ដ្បិត​ ក្នុង​គម្ពីរ​ ទំនុកតម្កើង, ព្រះបាទ​ ដាវីឌ​ មាន​រាជឱង្ការ​ ថា៖

«“ព្រះអម្ចាស់​ មាន​ព្រះបន្ទូល​ ទៅ​កាន់ ​ព្រះអម្ចាស់ របស់​ខ្ញុំ​ ថាសូម​ គង់​នៅ​ ខាង​ស្ដាំ​យើង
ទំរាំ​ ដល់​យើង​ បង្ក្រាប​ ខ្មាំង​សត្រូវ ​របស់​ព្រះអង្គ
មក​ដាក់​ក្រោម​ ព្រះបាទា​ ព្រះអង្គ។

«បើ​ ព្រះបាទ​ដាវីឌ ​ហៅ​ព្រះគ្រិស្ដ ​ថា "ព្រះអម្ចាស់" ដូច្នេះ, តើ​ ឲ្យ​ព្រះគ្រិស្ដ ​ត្រូវ​ជា ព្រះរាជវង្ស​ របស់ ​ព្រះបាទ​ដាវីឌ ​ដូច​ម្ដេច​កើត

ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​ឲ្យ​ប្រយ័ត្ន​ នឹង​ពុត​ត្បុត​ របស់​ពួក​អាចារ្យ

នៅ​ពេល​ ប្រជាជន ​ទាំង​មូល​ កំពុង​ស្ដាប់​ ព្រះអង្គ, ព្រះយេស៊ូ​ មាន​ព្រះបន្ទូល ​ទៅ​កាន់​ ពួក​សិស្ស​ ថា៖ «ចូរ​ ប្រយ័ត្ន​ នឹង​ពួក​អាចារ្យ ​ឲ្យ​មែន​ទែន។  ពួក​នោះ​ ចូល​ចិត្ត​ ពាក់​អាវ​វែង, ​ដើរ​ចុះ ​ដើរ​ឡើង, ហើយ​ ចូល​ចិត្ត​ ឲ្យ​គេ ​អោន​កាយ​ គោរព ​នៅ​តាម​ផ្សារ, ព្រម​ទាំង ​រើស​កន្លែង​អង្គុយ​ នៅ​មុខ​គេ ​ក្នុង​សាលា​ប្រជុំ, និង​ចូល​ចិត្ត​ កន្លែង​កិត្តិយស​ នៅ​ពេល​ជប់លៀង។  អ្នក​ទាំង​នោះ តែង​នាំ​គ្នា ​ឆបោក​យក​ ទ្រព្យសម្បត្តិ ​របស់​ ស្ត្រី​មេម៉ាយ ដោយ​ធ្វើ​ឫក ​ជា​សូត្រ​ធម៌ ​យ៉ាង​យូរ។  ពួក​គេ​ មុខ​ជា​ត្រូវ​ ទទួល​ទោស​ យ៉ាង​ធ្ងន់​បំផុត។»

Luke 20


The Authority of Jesus Questioned

20 One day as Jesus was teaching the people in the temple courts and proclaiming the good news, the chief priests and the teachers of the law, together with the elders, came up to him. “Tell us by what authority you are doing these things,” they said. “Who gave you this authority?”

He replied, “I will also ask you a question. Tell me: John’s baptism—was it from heaven, or of human origin?”

They discussed it among themselves and said, “If we say, ‘From heaven,’ he will ask, ‘Why didn’t you believe him?’ But if we say, ‘Of human origin,’ all the people will stone us, because they are persuaded that John was a prophet.”

So they answered, “We don’t know where it was from.”

Jesus said, “Neither will I tell you by what authority I am doing these things.”

The Parable of the Tenants

 

He went on to tell the people this parable: “A man planted a vineyard, rented it to some farmers and went away for a long time. 10 At harvest time he sent a servant to the tenants so they would give him some of the fruit of the vineyard. But the tenants beat him and sent him away empty-handed. 11 He sent another servant, but that one also they beat and treated shamefully and sent away empty-handed. 12 He sent still a third, and they wounded him and threw him out.

13 “Then the owner of the vineyard said, ‘What shall I do? I will send my son, whom I love; perhaps they will respect him.’

14 “But when the tenants saw him, they talked the matter over. ‘This is the heir,’ they said. ‘Let’s kill him, and the inheritance will be ours.’ 15 So they threw him out of the vineyard and killed him.

“What then will the owner of the vineyard do to them? 16 He will come and kill those tenants and give the vineyard to others.”

When the people heard this, they said, “God forbid!”

17 Jesus looked directly at them and asked, “Then what is the meaning of that which is written:
“‘The stone the builders rejected
    has become the cornerstone’[a]?

18 Everyone who falls on that stone will be broken to pieces; anyone on whom it falls will be crushed.”

19 The teachers of the law and the chief priests looked for a way to arrest him immediately, because they knew he had spoken this parable against them. But they were afraid of the people.

Paying Taxes to Caesar

 

20 Keeping a close watch on him, they sent spies, who pretended to be sincere. They hoped to catch Jesus in something he said, so that they might hand him over to the power and authority of the governor. 21 So the spies questioned him: “Teacher, we know that you speak and teach what is right, and that you do not show partiality but teach the way of God in accordance with the truth. 22 Is it right for us to pay taxes to Caesar or not?”

23 He saw through their duplicity and said to them, 24 “Show me a denarius. Whose image and inscription are on it?”
“Caesar’s,” they replied.

25 He said to them, “Then give back to Caesar what is Caesar’s, and to God what is God’s.”

26 They were unable to trap him in what he had said there in public. And astonished by his answer, they became silent.

The Resurrection and Marriage

27 Some of the Sadducees, who say there is no resurrection, came to Jesus with a question. 28 “Teacher,” they said, “Moses wrote for us that if a man’s brother dies and leaves a wife but no children, the man must marry the widow and raise up offspring for his brother. 29 Now there were seven brothers. The first one married a woman and died childless. 30 The second 31 and then the third married her, and in the same way the seven died, leaving no children. 32 Finally, the woman died too. 33 Now then, at the resurrection whose wife will she be, since the seven were married to her?”

34 Jesus replied, “The people of this age marry and are given in marriage. 35 But those who are considered worthy of taking part in the age to come and in the resurrection from the dead will neither marry nor be given in marriage, 36 and they can no longer die; for they are like the angels. They are God’s children, since they are children of the resurrection. 37 But in the account of the burning bush, even Moses showed that the dead rise, for he calls the Lord ‘the God of Abraham, and the God of Isaac, and the God of Jacob.’[b] 38 He is not the God of the dead, but of the living, for to him all are alive.”

39 Some of the teachers of the law responded, “Well said, teacher!” 40 And no one dared to ask him any more questions.

Whose Son Is the Messiah?

41 Then Jesus said to them, “Why is it said that the Messiah is the son of David? 42 David himself declares in the Book of Psalms:

“‘The Lord said to my Lord:
    “Sit at my right hand
43 until I make your enemies
    a footstool for your feet.”’[c]

44 David calls him ‘Lord.’ How then can he be his son?”

Warning Against the Teachers of the Law

45 While all the people were listening, Jesus said to his disciples, 46 “Beware of the teachers of the law. They like to walk around in flowing robes and love to be greeted with respect in the marketplaces and have the most important seats in the synagogues and the places of honor at banquets. 47 They devour widows’ houses and for a show make lengthy prayers. These men will be punished most severely.”

Footnotes:

  1. Luke 20:17 Psalm 118:22
  2. Luke 20:37 Exodus 3:6
  3. Luke 20:43 Psalm 110:1






11 comments:

Anonymous said...

This Luke's Gospel is such an obscene eye sore in this Cambodian blog site. It is so irrelevant, so out of place. Whoever that continues relentlessly to post these readings in KI-Media web pages, particularly in this critical national political crisis is truly traitor to Cambodia. If he/she is a Cmbodian national or a Foreign citizen of Cambodian ethnicity, he/she is a mercenary trying to destroy Cambodia. He/she should be banned and ex pulsed from this KI-Media blog. Where is Heng Soy? Come back to take charge of this blog. Do not let a traitor mecenary destroy your mission and your country of origin.

Anonymous said...

1:58 PM
Nicely put.
Thank you





Amen

Anonymous said...

ថ្ងៃ​មួយ ព្រះយេស៊ូ ​កំពុង​តែ​បង្រៀន​ ប្រជាជន ​នៅ​ក្នុង​ព្រះវិហារ, ស្រាប់តែមានសិស្សខ្ទើយម្នាក់ស្រែកឡើងថា កក្តាន់! កក្តាន់! បន្ទាប់មកសិស្សខ្ទើយដទៃទៀតចាប់ផ្តើមកក្តាន់គ្នាទៅវិញទៅមកយ៉ាងត្រេកត្រអាល។

Anonymous said...

Khmer Democrat និង KI media កក្តាន់គ្នាទៅវិញទៅមកទាល់តែឈាមច្រមុះរៀងៗខ្លួន។

Anonymous said...

គេ​ ពិគ្រោះ​គ្នា​ ថា៖ «បើ​ យើង​ឆ្លើយ​ ថា, “កក្តាន់” គាត់ ​មុខ​ជា​សួរ​យើង ​ថា, “ហេតុ​អ្វីបានជាកក្តាន់ខុសទំនងបែបនេះ?”

Anonymous said...

ដូច្នេះ គេ​ ឆ្លើយ​ទៅ​ ព្រះយេស៊ូ​ ថា៖ «យើង ​មិន​ដឹង​ទេ, មិន​ដឹង​ ជា​អ្នក​ណា​ ចាត់​លោក​យ៉ូហាន ​ឲ្យ​មក​ធ្វើ​ ពិធី​កក្តាន់​ឡើយ។»

Anonymous said...

លោក​សាខេ ​ក្រោក​ឈរ​ឡើង, ទូល​ព្រះអម្ចាស់​ ថា៖ «បពិត្រ​ព្រះអម្ចាស់! ទូលបង្គំ ​នឹងបង្រៀនពួកអ្នកស្រុកឲ្យចេះកក្តាន់គ្នាទៅវិញទៅមកពេលមានអាសន្ន។»

Anonymous said...

ព្រះយេស៊ូ ​ត្រាស់​ហៅ​សិស្ស ទាំង​ដប់ពីរ​រូប​ មក​ជួបជុំ​គ្នា,ស្រាប់តែសិស្សខ្ទើយទាំងដប់ពីររូបឈរកក្តាន់ធ្វើមិនដឹង។

Anonymous said...

ពួក​សិស្សខ្ទើយ ​នៅ​ស្ងៀម, ដ្បិត​ កាល​ធ្វើ​ដំណើរ ​តាម​ផ្លូវ, គេ​ បាន​ប្រកែក​គ្នា​ ចង់​ដឹង​ ថា, ​ក្នុង​ចំណោម​ ពួក​គេ, អ្នក​ណាកក្តាន់ញឹកញាប់ជាង​គេ។

Anonymous said...

កក្តាន់, you seem to understand the story in the bible very well, which means that you have read it. But what does it make you go against it, Mr. កក្តាន់?

Anonymous said...

Because it is a foreign paid subversion of Cambodia's fight for national salvation. If you do not get out of this blog during these times of national crisis, I will take the fight against you in all and every single open web pages of CNRP after the mass demonstration of Sept.
7th.