Recently,
I discovered the sermons of my college pastor online. While at
Georgetown University (1991-95), I, along with 10-20 other Georgetown
friends, attended Fourth Presbyterian Church, a 10-15 minute drive from
campus through the manicured estates of Northwest Washington, DC to the
leafy suburban neighborhood of Bethesda in Maryland.
We drank in the deep wisdom of our college director, Chuck Jacob (now a senior pastor at Knox Presbyterian in Ann Arbor, MI) and of Dr. Rob Norris on Sunday mornings (and at times, classes he taught during the week days).
When I attended, the US Vice-President Dan Quayle and his family (and security detail), my Georgetown professor former UN Ambassador Jeanne Kirkpatrick, and many other well-known names from politics, academia and media, also attended. Dr. Norris' predecessor was then-chaplain of the US Senate, Dr. Richard Halverson.
All to say, if all of these accomplished people came Sunday after Sunday and benefited from Dr. Norris' sermons, maybe we too can find intellectual as well as spiritual nourishment from these talks?
It does not take long before one is taken in by the profundity and the humor -- not to mention, the accent! -- of Dr. Norris's exposition.
We drank in the deep wisdom of our college director, Chuck Jacob (now a senior pastor at Knox Presbyterian in Ann Arbor, MI) and of Dr. Rob Norris on Sunday mornings (and at times, classes he taught during the week days).
When I attended, the US Vice-President Dan Quayle and his family (and security detail), my Georgetown professor former UN Ambassador Jeanne Kirkpatrick, and many other well-known names from politics, academia and media, also attended. Dr. Norris' predecessor was then-chaplain of the US Senate, Dr. Richard Halverson.
All to say, if all of these accomplished people came Sunday after Sunday and benefited from Dr. Norris' sermons, maybe we too can find intellectual as well as spiritual nourishment from these talks?
It does not take long before one is taken in by the profundity and the humor -- not to mention, the accent! -- of Dr. Norris's exposition.
Gospel according to Matthew
Sermons by Dr. Rob Norris by chapters | 1 | 1 | 1 | 8 | 14 | 16 | 19 21 | 21 | 22 | 25 | 26 | 26 | 27 | 27 | 28 | 28 | 28 |
https://www.box.com/s/nl0upuu9aj331fvm2gab
«រីឯ អ្នករាល់គ្នាវិញ, កុំ បង្គាប់គេ ឲ្យហៅខ្លួន
ថា, “ព្រះគ្រូ” សោះឡើយ,
ដ្បិត អ្នករាល់គ្នា មាន“ព្រះគ្រូ”
តែមួយគត់, ហើយ អ្នករាល់គ្នា សុទ្ធតែ ជាបងប្អូន
នឹងគ្នា។ កុំ ហៅនរណាម្នាក់
នៅលើ ផែនដីនេះ ថា, “ព្រះបិតា”
ឲ្យសោះ, ដ្បិត អ្នករាល់គ្នា មាន “ព្រះបិតា” តែមួយគត់ ដែលគង់នៅ ស្ថានបរមសុខ។ កុំ ឲ្យគេ ហៅអ្នករាល់គ្នា
ថា, “មគ្គទេសក៍” ឡើយ, ដ្បិត មានតែ
ព្រះគ្រិស្ដ មួយព្រះអង្គប៉ុណ្ណោះ ដែលជាមគ្គទេសក៍ របស់ អ្នករាល់គ្នា។ ក្នុងចំណោម អ្នករាល់គ្នា, អ្នកណា មានឋានៈធំជាងគេ ត្រូវឲ្យអ្នកនោះ បំរើ អ្នករាល់គ្នា។ អ្នកណា លើកតម្កើងខ្លួន, អ្នកនោះ នឹងត្រូវ គេ បន្ទាបចុះ។ រីឯ អ្នក ដែលបន្ទាបខ្លួន នឹងត្រូវ គេ លើកតម្កើងវិញ។»
ព្រះយេស៊ូ
មានព្រះបន្ទូល ឲ្យប្រយ័ត្ន នឹងពុតត្បុត របស់
ពួកអាចារ្យ និងពួកខាង គណៈផារីស៊ី
ពេលនោះ
ព្រះយេស៊ូ មានព្រះបន្ទូល ទៅកាន់មហាជន និងពួកសិស្ស ថា៖ «ពួកអាចារ្យ និងពួកផារីស៊ី មានភារកិច្ច បង្រៀនគម្ពីរ វិន័យ របស់ លោកម៉ូសេ។ អ្វីៗ ដែលគេ បង្រៀន អ្នករាល់គ្នា, ចូរ ស្ដាប់, ហើយ យកទៅប្រតិបត្តិ តាមទៅ,
តែ កុំ យកតំរាប់តាម អំពើ ដែលគេ ប្រព្រឹត្តឡើយ, ដ្បិត គេ មិនប្រតិបត្តិ តាមសេចក្ដី ដែលគេ បង្រៀននោះទេ។ អ្នកទាំងនោះ បានបង្កើតវិន័យ
យ៉ាងតឹងរ៉ឹង យកមកផ្ទុក លើមនុស្ស, ហើយ មិនជួយ សម្រាលបន្ទុក
នោះទេ, សូម្បី តែ បន្តិចបន្តួច ក៏មិនជួយផង។
«គេ ធ្វើកិច្ចការ ផ្សេងៗ ដើម្បី ឲ្យមនុស្សម្នា កោតសរសើរ, គឺ គេ ធ្វើក្លាក់ កាន់តែ ធំឡើងៗ និងធ្វើខ្សែរំយោល
នៅជាយអាវ កាន់តែ វែងទៅៗ។ ពួកគេ ចូលចិត្តកន្លែងកិត្តិយស ក្នុងពិធីជប់លៀង, ហើយ រើសកន្លែងអង្គុយ នៅមុខគេ ក្នុងសាលាប្រជុំ។ ពួកនេះ ចូលចិត្ត ឲ្យគេ អោនកាយគោរព
នៅតាមផ្សារ និងឲ្យគេ ហៅខ្លួន
ថា, “ព្រះគ្រូ”។
«នែ៎! ពួកអាចារ្យ
និងពួកផារីស៊ី ដ៏មានពុតអើយ! អ្នករាល់គ្នា
ត្រូវ វេទនា ជាពុំខាន, ព្រោះ អ្នករាល់គ្នា បិទទ្វារ មិនឲ្យមនុស្ស
ចូលទៅ ក្នុងព្រះរាជ្យ នៃស្ថាន បរមសុខ។
អ្នករាល់គ្នា មិនត្រឹមតែ មិនបានចូល ខ្លួនឯង ប៉ុណ្ណោះទេ,
គឺ ថែមទាំង រារាំងអ្នក ដែលចង់ចូល មិនឲ្យគេ ចូលទៀតផង។ ពួកអាចារ្យ និងពួកផារីស៊ី ដ៏មានពុតអើយ!
អ្នករាល់គ្នា ត្រូវវេទនា ជាពុំខាន,
ព្រោះ អ្នករាល់គ្នា ឆបោក យកទ្រព្យសម្បត្តិ របស់ ស្ត្រីមេម៉ាយ
ដោយធ្វើឫក ជាសូត្រធម៌ យ៉ាងយូរ។ ហេតុនេះហើយ
បានជាអ្នករាល់គ្នា ត្រូវ ទទួលទោស យ៉ាងធ្ងន់មិនខាន។
«ពួកអាចារ្យ និងពួកផារីស៊ី ដ៏មានពុតអើយ! អ្នករាល់គ្នា ត្រូវ វេទនា ជាពុំខាន,
ព្រោះ អ្នករាល់គ្នា ធ្វើដំណើរ តាមផ្លូវទឹក
និងតាមផ្លូវគោក ស្វែងរក បញ្ចុះបញ្ចូលគេ ឲ្យចូលសាសនា របស់ អ្នករាល់គ្នា យ៉ាងហោចណាស់
ឲ្យបានមនុស្ស
ម្នាក់ដែរ។ លុះ គេ ចូលសាសនា ហើយ, អ្នករាល់គ្នា ធ្វើឲ្យគេ រឹតតែ អាក្រក់ ជួជាតិ ជាងអ្នករាល់គ្នា មួយទ្វេជាពីរ។
«ពួកអ្នកដឹកនាំ កង្វាក់ អើយ! អ្នករាល់គ្នា ត្រូវ វេទនា ជា
ពុំខាន, ព្រោះ អ្នករាល់គ្នា និយាយ ថា, “បើ អ្នកណា ស្បថ
ដោយយក ព្រះវិហារ ធ្វើជាសាក្សី, ពាក្យសម្បថនោះ យកជាការ
ពុំ បានទេ។ ផ្ទុយទៅវិញ បើ ស្បថ ដោយយកមាស
របស់ ព្រះវិហារ ធ្វើជាសាក្សី ទើបយកជាការបាន។” មនុស្សលេលា កង្វាក់អើយ! មាស និងព្រះវិហារ ដែលធ្វើឲ្យមាស ទៅជាវត្ថុពិសិដ្ឋ, តើ មួយណា សំខាន់ជាង?
អ្នករាល់គ្នា និយាយទៀត ថា, “អ្នកណា ស្បថដោយយកអាសនៈ ធ្វើជាសាក្សី, ពាក្យសម្បថនោះ
យកជាការពុំបានទេ។ ផ្ទុយទៅវិញ,
បើ ស្បថ ដោយយក តង្វាយ លើអាសនៈ ធ្វើជាសាក្សី ទើប យកជាការបាន។” មនុស្ស កង្វាក់
អើយ! តង្វាយ ដែលគេ
ថ្វាយលើអាសនៈ និងអាសនៈ ដែលធ្វើ ឲ្យតង្វាយ ទៅជាតង្វាយ ពិសិដ្ឋ, តើ មួយណា សំខាន់ជាង?
ដូច្នេះ អ្នកណា ស្បថ ដោយយកអាសនៈ ជាសាក្សី, អ្នកនោះ មានទាំង អាសនៈ, មានទាំង អ្វីៗ នៅលើអាសនៈ
ជាសាក្សីមែន។ អ្នកណា
ស្បថ ដោយយក ព្រះវិហារ ជាសាក្សី, អ្នកនោះ មានទាំង ព្រះវិហារ,
មានទាំង ព្រះជាម្ចាស់ ដែលគង់នៅ ក្នុង ព្រះវិហារ ជាសាក្សីដែរ។ អ្នកណា ស្បថ ដោយយក ស្ថានបរមសុខ
ជាសាក្សី, អ្នកនោះ មានទាំង បល្ល័ង្ក របស់ព្រះជាម្ចាស់,
មានទាំង ព្រះជាម្ចាស់ ដែលគង់ នៅលើបល្ល័ង្ក ជាសាក្សី។
«ពួកអាចារ្យ និងពួកផារីស៊ី ដ៏មានពុតអើយ! អ្នករាល់គ្នា ត្រូវវេទនា ជាពុំខាន, ព្រោះ អ្នករាល់គ្នា យកជីរអង្កាម, ជីរនាងវង, និងម្អមមួយ ភាគដប់ មកថ្វាយ ព្រះជាម្ចាស់,
ប៉ុន្តែ អ្នករាល់គ្នា លះបង់ក្រឹត្យវិន័យ សំខាន់ៗចោល—មានសេចក្ដីសុចរិត, មេត្តាករុណាធម៌, និងជំនឿ ស្មោះត្រង់ ជាដើម។ វិន័យ ទាំងប៉ុន្មាន ប្រការ នេះហើយ ដែលអ្នករាល់គ្នា
ត្រូវ ប្រតិបត្តិតាម ដោយឥត លះបង់ ចោលប្រការ ឯទៀតៗ។ អ្នកដឹកនាំ កង្វាក់អើយ! អ្នករាល់គ្នា ត្រងយកមូស ចេញពីទឹកផឹក, តែ អ្នករាល់គ្នា លេបដំរីមួយ ទាំងមូល ទៅវិញ។
«ពួកអាចារ្យ និងពួកផារីស៊ី ដ៏មានពុតអើយ! អ្នករាល់គ្នា ត្រូវវេទនា ជាពុំខាន, ព្រោះ អ្នករាល់គ្នា សំអាតពែង និងចាន តែខាងក្រៅប៉ុណ្ណោះ, ប៉ុន្តែ ផ្នែកខាងក្នុង ពោរពេញ ទៅដោយផល ដែលកើតមក ពីការកេងប្រវ័ញ្ច
និងការលោភលន់។ ពួកផារីស៊ី
ដ៏កង្វាក់អើយ! ចូរ សំអាត ផ្នែកខាងក្នុងពែង
ជាមុនសិន ទើបអ្វីៗ នៅខាងក្រៅ បានស្អាតបរិសុទ្ធដែរ។
«ពួកអាចារ្យ និងពួកផារីស៊ី ដ៏មានពុត អើយ! អ្នករាល់គ្នា ត្រូវ វេទនា ជាពុំខាន,
ព្រោះ អ្នករាល់គ្នា ប្រៀបបាន នឹងផ្នូរ ដែលគេ លាបកំបោរស,
មើលពីក្រៅ ឃើញហាក់ដូចជាស្អាត, តែ ខាងក្នុង
ពោរពេញ ទៅដោយឆ្អឹង សាកសព និងធាតុរលួយ សព្វបែបយ៉ាង។ អ្នករាល់គ្នា ក៏ដូច្នោះដែរ។
អ្នករាល់គ្នា សំដែងឫកពារ ខាងក្រៅ ឲ្យមនុស្សម្នា
ឃើញថា, អ្នករាល់គ្នា សុចរិត។ តែ ចិត្តអ្នករាល់គ្នា
ពោរពេញ ដោយគំនិត លាក់ពុត និងគំនិត ទុច្ចរិត ទៅវិញ។
«ពួកអាចារ្យ និងពួកផារីស៊ី ដ៏មានពុតអើយ! អ្នករាល់គ្នា ត្រូវ វេទនា ជាពុំខាន,
ព្រោះ អ្នករាល់គ្នា បានសង់ផ្នូរ ឲ្យពួកព្យាការី, ព្រមទាំង តុបតែងផ្នូរ របស់ មនុស្សសុចរិត, ដោយពោល
ថា, “ប្រសិនបើ យើង បានរស់នៅ ជំនាន់បុព្វបុរស,
នោះ យើង មុខជាមិនសមគំនិត ជាមួយគេ ក្នុងការសម្លាប់ ពួកព្យាការីឡើយ។” អ្នករាល់គ្នា ពោលដូច្នេះ បានសេចក្ដី
ថា, អ្នករាល់គ្នា ចោទខ្លួនឯង ថា, ជាពូជពង្ស របស់ពួកអ្នក ដែលបានសម្លាប់ ព្យាការី។ ដូច្នេះ ចូរ បន្ដកិច្ចការ របស់បុព្វបុរស
អ្នករាល់គ្នា ឲ្យបានសំរេចទៅ!
«នែ៎, ពួកពស់! ពូជពស់វែក អើយ! ធ្វើម្ដេច ឲ្យអ្នករាល់គ្នា គេចផុត ពីទោស ធ្លាក់នរកបាន? ហេតុនេះ ខ្ញុំ ចាត់ព្យាការី, អ្នកប្រាជ្ញ, និងអាចារ្យ ឲ្យមករក
អ្នករាល់គ្នា។ តែ អ្នករាល់គ្នា នឹងសម្លាប់ពួកគេខ្លះ, ឆ្កាងខ្លះ, និងវាយ ធ្វើបាបខ្លះ ក្នុងសាលាប្រជុំ,
ព្រមទាំង តាមបៀតបៀនគេ ពីក្រុងមួយ ទៅក្រុងមួយផង។ ដូច្នេះ អ្នករាល់គ្នា ត្រូវ
ទទួលទោស, ព្រោះ អ្នករាល់គ្នា បានបង្ហូរឈាម ជនសុចរិត,
ចាប់ពីលោកអេបិល ជាមនុស្សសុចរិត រហូតដល់ លោកសាការី,
ជាបុត្រ របស់ លោកបារ៉ាគា ដែលអ្នករាល់គ្នា បានសម្លាប់ នៅត្រង់ចន្លោះ
ទីសក្ការៈ និងអាសនៈ។ ខ្ញុំ សូមប្រាប់ ឲ្យអ្នករាល់គ្នា
បានដឹង ថា, ទោសទាំងនោះ នឹងត្រូវធ្លាក់ មកលើមនុស្ស
ជំនាន់នេះ ជាមិនខាន។
អ្នកក្រុង
យេរូសាឡឹម បដិសេធ មិនទទួល ព្រះយេស៊ូ
«អ្នកក្រុង យេរូសាឡឹម! អ្នកក្រុង យេរូសាឡឹម អើយ! អ្នករាល់គ្នា
បានសម្លាប់ ពួកព្យាការី និងយកដុំថ្ម គប់សម្លាប់ អស់អ្នក ដែលព្រះជាម្ចាស់
បានចាត់ឲ្យមក រកអ្នករាល់គ្នា។
ច្រើនលើក ច្រើនសា មកហើយ ដែលខ្ញុំ ចង់ប្រមូលផ្ដុំ
អ្នករាល់គ្នា, ដូចមេមាន់ ក្រុងកូនវា នៅក្រោមស្លាប, តែ អ្នករាល់គ្នា ពុំ ព្រមសោះ។ ហេតុនេះ ផ្ទះ របស់ អ្នករាល់គ្នា
នឹងត្រូវ បោះបង់ចោល ឲ្យនៅស្ងាត់ជ្រងំ។ ខ្ញុំ សូមប្រាប់ អ្នក រាល់គ្នា
ថា, ពីពេលនេះ ទៅមុខ,
អ្នករាល់គ្នា នឹងលែងឃើញខ្ញុំ ទៀតហើយ, រហូត ដល់ពេល
អ្នករាល់គ្នា ពោលថា, “សូម ព្រះជាម្ចាស់ ប្រទានពរ ដល់ព្រះអង្គ
ដែលយាងមក
ក្នុងនាម ព្រះអម្ចាស់។”»
A Warning Against Hypocrisy
23 Then Jesus said to the crowds and to his disciples: 2 “The teachers of the law and the Pharisees sit in Moses’ seat. 3 So you must be careful to do everything they tell you. But do not do what they do, for they do not practice what they preach. 4 They
tie up heavy, cumbersome loads and put them on other people’s
shoulders, but they themselves are not willing to lift a finger to move
them.
5 “Everything they do is done for people to see: They make their phylacteries[a] wide and the tassels on their garments long; 6 they love the place of honor at banquets and the most important seats in the synagogues; 7 they love to be greeted with respect in the marketplaces and to be called ‘Rabbi’ by others.
8 “But you are not to be called ‘Rabbi,’ for you have one Teacher, and you are all brothers. 9 And do not call anyone on earth ‘father,’ for you have one Father, and he is in heaven. 10 Nor are you to be called instructors, for you have one Instructor, the Messiah. 11 The greatest among you will be your servant. 12 For those who exalt themselves will be humbled, and those who humble themselves will be exalted.
Seven Woes on the Teachers of the Law and the Pharisees
13 “Woe to you, teachers of the law and Pharisees, you hypocrites!
You shut the door of the kingdom of heaven in people’s faces. You
yourselves do not enter, nor will you let those enter who are trying to. [14] [b]
15 “Woe to you, teachers of the law and Pharisees, you hypocrites! You travel over land and sea to win a single convert, and when you have succeeded, you make them twice as much a child of hell as you are.
16 “Woe to you, blind guides!
You say, ‘If anyone swears by the temple, it means nothing; but anyone
who swears by the gold of the temple is bound by that oath.’ 17 You blind fools! Which is greater: the gold, or the temple that makes the gold sacred? 18 You
also say, ‘If anyone swears by the altar, it means nothing; but anyone
who swears by the gift on the altar is bound by that oath.’ 19 You blind men! Which is greater: the gift, or the altar that makes the gift sacred? 20 Therefore, anyone who swears by the altar swears by it and by everything on it. 21 And anyone who swears by the temple swears by it and by the one who dwells in it. 22 And anyone who swears by heaven swears by God’s throne and by the one who sits on it.
23 “Woe to you, teachers of the law and Pharisees, you hypocrites! You give a tenth
of your spices—mint, dill and cumin. But you have neglected the more
important matters of the law—justice, mercy and faithfulness. You should have practiced the latter, without neglecting the former. 24 You blind guides! You strain out a gnat but swallow a camel.
25 “Woe to you, teachers of the law and Pharisees, you hypocrites! You clean the outside of the cup and dish, but inside they are full of greed and self-indulgence. 26 Blind Pharisee! First clean the inside of the cup and dish, and then the outside also will be clean.
27 “Woe to you, teachers of the law and Pharisees, you hypocrites! You are like whitewashed tombs, which look beautiful on the outside but on the inside are full of the bones of the dead and everything unclean. 28 In the same way, on the outside you appear to people as righteous but on the inside you are full of hypocrisy and wickedness.
29 “Woe to you, teachers of the law and Pharisees, you hypocrites! You build tombs for the prophets and decorate the graves of the righteous. 30 And
you say, ‘If we had lived in the days of our ancestors, we would not
have taken part with them in shedding the blood of the prophets.’ 31 So you testify against yourselves that you are the descendants of those who murdered the prophets. 32 Go ahead, then, and complete what your ancestors started!
33 “You snakes! You brood of vipers! How will you escape being condemned to hell? 34 Therefore I am sending you prophets and sages and teachers. Some of them you will kill and crucify; others you will flog in your synagogues and pursue from town to town. 35 And so upon you will come all the righteous blood that has been shed on earth, from the blood of righteous Abel to the blood of Zechariah son of Berekiah, whom you murdered between the temple and the altar. 36 Truly I tell you, all this will come on this generation.
37 “Jerusalem, Jerusalem, you who kill the prophets and stone those sent to you, how often I have longed to gather your children together, as a hen gathers her chicks under her wings, and you were not willing. 38 Look, your house is left to you desolate. 39 For I tell you, you will not see me again until you say, ‘Blessed is he who comes in the name of the Lord.’[c]”
Footnotes:
- Matthew 23:5 That is, boxes containing Scripture verses, worn on forehead and arm
- Matthew 23:14 Some manuscripts include here words similar to Mark 12:40 and Luke 20:47.
- Matthew 23:39 Psalm 118:26
1 comment:
Now they just spent time rapping little kids..so go an fuck your self..
Post a Comment