Saturday, November 23, 2013

ហេតុអ្វី​ក៏​ចាត់​ទុក​ការ​បកស្រាយ​សាលដីកា ឡាអេ ជា​ជ័យជម្នះ?


ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​​ខ្មែរ​​ទទួល​ទាន​អាហារ​ក្នុង​បរិវេណប្រា​សាទ​ព្រះ​វិហារ​ថ្ងៃ​ទី​១១​វិច្ឆិកា។ រូបថត ជីវ័ន
 Friday, 22 November 2013 នន ណេធិន PPP
ខ្ញុំ​សោក​ស្តាយ ដែល​បាន​មើល​ឃើញ​សារព័ត៌មាន ទូរទស្សន៍ វិទ្យុ​ភាគច្រើន​នៅ​កម្ពុជា បាន​ប្រកាស​អំពី​ជ័យជម្នះ​របស់​កម្ពុជា​លើ​វិវាទ​ប្រាសាទ​ព្រះវិហារ​ជា​លើក ទី២ នៅ​តុលាការ​យុត្តិធម៌ នៅ​ទីក្រុង ឡាអេ។ ការ​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​ទាំង​នេះ​នាំ​ឲ្យ​ជន​រួម​ជាតិ​ភាគ​ច្រើន​យល់​ខុស​ថា កម្ពុជា​បាន​ឈ្នះ​ថៃ ក្នុង​សេចក្តី​សម្រេច​របស់​តុលាការ​យុតិ្តធម៌​អន្តរជាតិ​នៅ​ថ្ងៃ ទី១១ ខែ វិច្ឆិកា ឆ្នាំ ២០១៣។
តាម​ពិត ថ្ងៃ ទី១១ ខែ វិច្ឆិកា ឆ្នាំ ២០១៣ គឺជា​ការ​បកស្រាយ​ពាក្យ «តំបន់​ជុំវិញ​ប្រាសាទ​ព្រះ​វិហារ» ក្នុង​សាលដីកា​របស់​តុលាការ​ឆ្នាំ ១៩៦២ ដែល​បាន​កន្លង​ផុត ៥១ ឆ្នាំ​ទៅ​ហើយ។ ក្នុង​ឆ្នាំ ១៩៦២ តុលាការ​យុតិ្តធម៌​អន្តរជាតិ​បាន​យក​ផែនទី​ឧបសម្ព័ន្ធ ទី ១ ដើម្បី​វិនិច្ឆ័យ​រឿង​ក្តី​ប្រាសាទ ព្រះ​វិហារ និង​តំបន់​ជុំវិញ ដែល​បាន​សម្រេច​ជា ស និង ខ្មៅ​យ៉ាង​ច្បាស់​ថា ប្រាសាទ​ព្រះវិហារ និង​តំបន់​ជុំវិញ គឺ​ស្ថិត​ខាង​ក្នុង​ទឹក​ដី​កម្ពុជា និង​ក្រោម​អធិបតេយ្យ កម្ពុជា។ សំណួរ​សួរ​ថា តើ​តំបន់​ជុំវិញ​ប្រាសាទ​ព្រះ​វិហារ​គឺជា​អ្វី? តើ​កំណត់​ទីតាំង​ភូមិសាស្ត្រ​ដោយ​របៀប​ណា? ចម្លើយ​គឺ​ច្បាស់​លាស់ ក្នុង​សាលដីកា​ថ្ងៃ ទី១៥ ខែ មិថុនា ឆ្នាំ ១៩៦២ គឺ តំបន់​ជុំវិញ​ត្រូវ​បាន​កំណត់​ទីតាំង​ភូមិសាស្ត្រ​អនុលោម​តាម​ផែនទី ដែល​តុលាការ​យុតិ្តធម៌​អន្តរជាតិ​បាន​ប្រើ​ប្រាស់​។ តើ​ផែនទី​នោះ​ជា​ផែនទី​អ្វី? វា​ជា​ផែនទី​ឧបសម្ព័ន្ធ ១។ ដូច្នេះ យើង​ឃើញ​ថា ទាំង​អស់​នេះ​ជា ស និង ខ្មៅ រួច​ទៅ​ហើយ មិន​ចាំ​បាច់​រដ្ឋាភិបាល​ស្នើ​សុំ​ការ​បកស្រាយ​របស់​តុលាការ​យុតិ្តធម៌ អន្តរជាតិ​ទៀត​ទេ។ ខ្ញុំ​សូម​បោះពុម្ព​ជា​ថ្មី​នូវ​ផ្នែក​សំខាន់​នៃ​សាលដីកា​ថ្ងៃ ទី១៥ ខែ មិថុនា ឆ្នាំ ១៩៦២ ដូច​តទៅ៖


២០. ក្នុង​សេចក្តី​សម្រេច​លើ​អង្គ​សេចក្តី ដែល​ប្រកាស​នៅ​ថ្ងៃ ទី១៥ ខែ មិថុនា ឆ្នាំ ១៩៦២ តុលាការ​លើក​ឡើង​ថា «កម្មវត្ថុ​នៃ​វិវាទ​ដែល​បាន​ដាក់​មក​តុលាការ [ត្រូវ​បាន] កំហិត​ត្រឹម​ទស្សនៈ​ខុស​គ្នា អំពី​អធិបតេយ្យ​លើ​តំបន់​ប្រាសាទ​ព្រះវិហារ» (ប្រាសាទ​ព្រះវិហារ កម្ពុជា​ទល់ ថៃ អង្គ​សេចក្តី សេចក្តី​សម្រេច​តុលាការ​យុតិ្តធម៌​អន្តរជាតិ ឆ្នាំ ១៩៦២ ទំព័រ ១៤)។ ដោយសារ​ហេតុ​ផល​នោះ​តុលាការ​សន្និដ្ឋាន​ថា សេចក្តី​ស្នើ​សុំ​វិនិច្ឆ័យ​លើក ទី១ និង​លើក ទី២ ចុង​ក្រោយ​របស់​កម្ពុជា​អាច​ទទួល​យក​មក​ពិចារណា​បាន «ក្នុង​កម្រិត​ដែល​សេចក្តី​ថ្លែង​នោះ លើក​ឡើង​អំពី​មូលហេតុ និង​មិន​មែន​ចំពោះ​ការ​ទាមទារ​ដែល​ត្រូវ​ដោះស្រាយ​ក្នុង​ផ្នែក​សម្រេច​សេចក្តី​របស់​សាលក្រម​ឡើយ» (ទំព័រ ៣៦)។ ក្នុង​សំអាង​ហេតុ​របស់​ខ្លួន តុលាការ​លើក​ឡើង​ថា ក្នុង​ឆ្នាំ ១៩០៨ ១៩០៩ ថៃ​បាន​ទទួល​យក​ផែនទី​ឧបសម្ព័ន្ធ ទី១ ថា «ជា​លទ្ធផល​នៃ​ការងារ​កំណត់​ព្រំដែន​ហេតុ​ដូច្នេះ ទទួល​ស្គាល់​ថា ខ្សែ​បន្ទាត់​លើ​ផែនទី​នោះ​ជា​ខ្សែ​បន្ទាត់​ព្រំដែន​ដែល​មាន​អានុភាព​កំណត់​ទីតាំង​ប្រាសាទ​ព្រះ​វិហារ​ក្នុង​ទឹក​ដី​កម្ពុជា។ (ទំព័រ ៣២)។ ២១. ផ្នែក​សម្រេច​សេចក្ដី​នៃ​សាលដីកា​មាន​ចែង​ដូច​តទៅ៖

«តុលាការ [១] ដោយ​សំឡេង ៩ ទល់ នឹង ៣ រក​ឃើញ​ថា ប្រាសាទ ព្រះ​វិហារ ស្ថិត​ក្នុង​ទឹក​ដី​ក្រោម​អធិបតេយ្យ​កម្ពុជា ដូច្នេះ [២] ដោយ​សំឡេង ៩ ទល់ ៣ ថៃ​មាន​កាតព្វកិច្ច​ដក​កងទ័ព​ឬ​កម្លាំង​នគរបាល​របស់​ខ្លួន ឬ ឆ្មាំ ឬ​អ្នក​ថែរក្សា​ដទៃ​ទៀត ដែល​ដាក់​នៅ​ប្រាសាទ ឬ​តំបន់​ជុំវិញ​ក្នុង​ទឹក​ដី​កម្ពុជា។ [៣] ដោយ​សំឡេង ៧ ទល់ ៥ ថៃ​មាន​កាតព្វកិច្ច​ប្រគល់​មក​ឲ្យ​កម្ពុជា​វិញ​នូវ​វត្ថុ​ដែល​មាន​ចែង​ក្នុង​សេចក្តី​ស្នើ​សុំ​ការ​វិនិច្ឆ័យ ទី៥ របស់​កម្ពុជា​ដែល​អាច​យក​ចេញ​ពី​ប្រាសាទ ចាប់​តាំង​ពី​ឆ្នាំ ១៩៥៤ ដែល ថៃ បាន​កាន់​កាប់​ប្រាសាទ​មក» (ទំព័រ ៣៦ ៣៧) ឥឡូវ​នេះ ខាង​ក្រោម​នេះ​គឺជា​ការ​បកស្រាយ​សាលក្រម​ថ្ងៃ ទី១១ ខែ វិច្ឆិកា ឆ្នាំ ២០១៣ លើ​ពាក្យ «តំបន់​ជុំវិញ​ប្រាសាទ ព្រះ​វិហារ»។

៨៩. ការ​សន្និដ្ឋាន​នោះ ត្រូវ​បាន​បញ្ជាក់​ដោយ​កត្តា​ដទៃ​ទៀត។ ខណៈ​ដែល​តុលាការ​សង្កត់​ធ្ងន់​ក្នុង​ការ​បរិយាយ​របស់​ខ្លួន​អំពី​តំបន់​ប្រាសាទ ព្រះ​វិហារ (សាលដីកា តុលាការ​យុតិ្តធម៌​អន្តរជាតិ​របាយ​ការណ៍ ឆ្នាំ១៩៦២ ទំព័រ ១៥) ប្រាសាទ ព្រះ​វិហារ មាន​ទីតាំង​ស្ថិត​ក្នុង​ភូមិសាស្រ្ត​ដែល​ងាយ​ក្នុង​ការ​កំណត់​អត្ត​សញ្ញាណ។ លក្ខណៈ​នេះ​គឺ​ជ្រោយ​ខ្ពស់។ នៅ​ប៉ែក​ខាង​កើត ខាង​ត្បូង និង​និរតី ជ្រោយ​ខ្ពស់​នេះ​មាន​ចំណោត​ជ្រៅ​ដល់​ទី​ទំនាប កម្ពុជា។ នៅ​ខាង​លិច​និង​ខាង​ពាយព្យ ដី​ចុះ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​អ្វី​ដែល​លោក​សាស្រ្តាចារ្យ Ackermann បាន​រៀបរាប់​ថា​ក្នុង​ភ័ស្តុតាង​របស់​លោក​ថា «ជ្រលង... រវាង​ភ្នំ​ទ្រព្យ និង​ភ្នំ ព្រះ​វិហារ» (តុលាការ​យុតិ្តធម៌​អន្តរជាតិ ប្រាសាទ ព្រះ​វិហារ លេខ II ទំព័រ ៣៨៥)។ ឆ្លង​កាត់​ជ្រលង​នេះ អាច​ចូល​ទៅ​ប្រាសាទ​តាម​ទី​ទំនាប​កម្ពុជា​បាន​យ៉ាង​ងាយ​ស្រួល។ ភ្នំ ទ្រព្យ ស្ថិត​នៅ​ខាង​លិច​នៃ​ជ្រលង​នេះ។ ការ​យល់​ដឹង​អំពី​ទស្សនៈ​នៃ​ពាក្យ «តំបន់​ជុំវិញ» នៃ​ប្រាសាទ​អាច​លាត​សន្ធឹង​លើ​ផ្ទៃ​ទាំង​មូល​នៃ​ជ្រោយ​ខ្ពស់​ប្រាសាទ ព្រះវិហារ។

៩៨.ចេញ​ពី​សំអាង​ហេតុ​ក្នុង​សាលក្រម​ឆ្នាំ ១៩៦២ ដោយ​យល់​ឃើញ​អំពី​សេចក្តី​ស្នើ​សុំ​ក្នុង​នីតិវិធី​ដំបូង វា​ហាក់​ដូចជា កម្រិត​នៃ​ជ្រោយ​ខ្ពស់​នៃ​ប្រាសាទ ព្រះវិហារ ប៉ែក​ខាង​ត្បូង​នៃ​ខ្សែ​បន្ទាត់​ផែនទី​ឧបសម្ព័ន្ធ ទី១ មាន​លក្ខណៈ​ធម្មជាតិ។ ប៉ែក​ខាង​កើត ខាង​ត្បូង និង​ខាង​និរតី ជ្រោយ​ខ្ពស់​បាន​ធ្លាក់​តាម​ចំណោត​ខ្ពស់​ដល់​ទី​ទំនាប​កម្ពុជា។ ភាគី​បាន​ព្រម​ព្រៀង​ក្នុង​ឆ្នាំ ១៩៦២ ថា ចំណោត​នេះ និង​ដី​នៅ​ជើង​ចំណោត គឺ​ស្ថិត​ក្នុង​អធិបតេយ្យភាព​កម្ពុជា ទោះ​ក្នុង​ព្រឹត្តការណ៍​ណា​ក៏​ដោយ។ ទៅ​ប៉ែក​ខាង​លិច និង​ពាយព្យ ដី​ធ្លាក់​ដល់​កន្លែង​ទេរ តែ​មិន​ខ្ពស់​ជាង​ចំណោត​ឡើយ តែ​ច្បាស់​លាស់ ទៅ​ដល់​ជ្រលង​ដែល​ចែក​ប្រាសាទ ព្រះ​វិហារ និង​ភ្នំ ទ្រព្យ ជា​ជ្រលង​ដែល​នៅ​ប៉ែក​ខាង​ត្បូង​ឆ្ងាយ​ទំនាប​កម្ពុជា (សូម​អាន​កថាខណ្ឌ ៨៩ ខាង​លើ)។ ដោយ​សារ​មូលហេតុ​ដែល​លើក​ឡើង (សូម​អាន​កថាខណ្ឌ ៩២‑៩៧ ខាង​លើ) តុលាការ​ពិចារណា​ថា ភ្នំ ទ្រព្យ ស្ថិត​នៅ​ក្រៅ​តំបន់​វិវាទ ហើយ​សាលក្រម​ឆ្នាំ ១៩៦២ ពុំ​បាន​លើក​ឡើង​ថា​តើ ភ្នំ ទ្រព្យ ស្ថិត​ក្នុង​ទឹក​ដី​កម្ពុជា ឬ ថៃ ឡើយ។ ដូច្នេះ តុលាការ​ចាត់​ទុក​ថា ជ្រោយ​ខ្ពស់​នៃ​ប្រាសាទ ព្រះវិហារ ចប់​នៅ​ជើង ភ្នំ ទ្រព្យ ពោល​គឺជា​កន្លែង​ដែល​ឡើង​ខ្ពស់​ពី​ជ្រលង។

នៅ​ប៉ែក​ខាង​ជើង កម្រិត​នៃ​ជ្រោយ​ខ្ពស់​ក្នុង​ខ្សែ​បន្ទាត់​ផែនទី ឧបសម្ព័ន្ធ ទី១ ពី​ចំណុច​នៅ​ប៉ែក ឦសាន ប្រាសាទ ដែល​ខ្សែ​បន្ទាត់​នៅ​ជាប់​ចំណោត​ដល់​ចំណុច​នៅ​ប៉ែក​ពាយព្យ​នៃ​ប្រាសាទ ដែល​ចាប់​ផ្តើម​ឡើង​ពី​ជ្រលង នៅ​ជើង​ភ្នំ ទ្រព្យ។ តុលាការ​ពិចារណា​ថា កឋាខណ្ឌ​ស្តី​ពី​ការ​អនុវត្ត ទី២ ក្នុង​សាលក្រម​ឆ្នាំ ១៩៦២ តម្រូវ​ឲ្យ​ថៃ​ដក​ជនជាតិ​ថៃ​របស់​ខ្លួន​ដែល​ឈរ​ជើង​នៅ​ជ្រោយ​ខ្ពស់​នេះ​ចេញ​ពី​ទឹក​ដី​ទាំង​មូល​នៃ​ជ្រោយ​ខ្ពស់​ទៅ​ទឹក​ដី​របស់​ខ្លួន​វិញ។

យើង​ឃើញ​យ៉ាង​ច្បាស់​ថា ការ​បកស្រាយ​របស់​តុលាការ​យុតិ្តធម៌​អន្តរជាតិ​នេះ​ពុំ​បាន​សម្រេច​ឲ្យ​កម្ពុជា​ឈ្នះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ វា​ជា​រង្វាន់​របស់​តុលាការ​អន្តរជាតិ​ទៅ​ឲ្យ ថៃឡង់។ ហេតុ​អ្វី​យើង​ចាត់​ទុក​បរាជ័យ​នេះ​ជា​ជ័យជម្នះ? អ្វី​ដែល​យើង​បាន​ទទួល​ពី​ការ​ទាមទារ​សម្រាប់​ការ​បកស្រាយ​របស់​តុលាការ​យុតិ្តធម៌​អន្តរជាតិ គឺ​ដើម្បី​បញ្ឈប់​ការ​ឈ្លាន​ពាន​របស់​កងទ័ព​ថៃ​ជា​បណ្តោះ​អាសន្ន​មក​នៅ​ត្រឹម​ភ្នំ ទ្រព្យ និង​តំបន់​ជុំវិញ​ប្រាសាទ ព្រះ​វិហារ។ បើ​ទោះ​បី​ជា​ប្រទេស​យើង​តូច និង​ក្រីក្រ​ក៏​ដោយ ប៉ុន្តែ​វា​មិន​មាន​ន័យ​ថា យើង​មិន​អាច​ប្រយុទ្ធ​ដើម្បី​ការពារ​ទឹក​ដី​ជាតិ​របស់​យើង តាម​មធ្យោបាយ​ណា​មួយ​នោះ​ឡើយ៕ TK

ដោយ នន ណេធិន រាជធានី ភ្នំពេញ

1 comment:

Anonymous said...

Hey ah Kanjass Choy M'rai calling yourself "Kdamjor" (kdor Cham ក្ដ ចាម), quit before you get every one of your comment deleted by KI-Media staff. Go fuck your mother since you think so much of your "Kdor" which means prick/dick. Go stick your "kdor"/prick/dick in your mother's or daugther's ass. Khmer people does not need a sick person like you here on KI-Media.