http://www.worldbank.org |
ដោយ អាន ស៊ីថាវ RFA 2013-11-16
ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ការអះអាងរបស់ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ គឺផ្ទុយពីរបាយការណ៍របស់ធនាគារពិភពលោក ដែលបានរកឃើញថា ស្ថានភាពប្រជាពលរដ្ឋប្រមាណតែ ៤% ប៉ុណ្ណោះ ទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុ។
ការរីកចម្រើនរបស់ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ និងធនាគារនៅកម្ពុជា បានលូតលាស់យ៉ាងឆាប់រហ័ស។ វិស័យហិរញ្ញវត្ថុបានចូលរួមចំណែកយ៉ាងសំខាន់លើកកម្ពស់ចំណូលប្រជាពលរដ្ឋ តាមរយៈការទទួលបានប្រាក់កម្ចីសម្រាប់អភិវឌ្ឍអាជីវកម្ម និងបង្កើតមុខរបរនានា។
ប្រធានស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុមួយចំនួន បានអះអាងថា តួនាទីរបស់វិស័យហិរញ្ញវត្ថុបានចូលរួមចំណែកកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ និងកំណើនសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា តាមរយៈការរីកចម្រើនការផ្ដល់ប្រាក់កម្ចី។
ស្របពេលជាមួយគ្នានេះ របាយការណ៍របស់ធនាគារពិភពលោក ដែលចេញផ្សាយប្រចាំឆ្នាំ២០១៤ បានបង្ហាញថា ការទទួលបានឥណទាននៅប្រទេសកម្ពុជា មានកម្រិតនៅឡើយ មានន័យថា ប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជា ប្រមាណ ៤% ដែលមានគណនីផ្ទាល់ខ្លួននៅក្នុងស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ ក្នុងនោះមានប្រមាណ ១% ប៉ុណ្ណោះ ដែលប្រើប្រាស់គណនីនោះទៀងទាត់។ អត្រាប្រជាពលរដ្ឋទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុនៅកម្ពុជា មានកម្រិតទាបជាងគេ បើធៀបនឹងប្រទេសនានាតំបន់អាស៊ាន។
របាយការណ៍ដដែលបានបញ្ជាក់ថា មូលហេតុដែលប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជា ទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុទាបជាងគេនេះ ដោយសារតែប្រជាពលរដ្ឋមានចំណេះដឹងតិចតួច ឬមិនទុកចិត្តប្រព័ន្ធហិរញ្ញវត្ថុនៅកម្ពុជា។ ប៉ុន្តែ តំណាងខាងស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ បានច្រានចោលការរកឃើញរបស់របាយការណ៍ធនាគារពិភពលោកនេះ។
ប្រធានសមាគមស្ថាប័នមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា លោកបណ្ឌិត ប៊ុន មុនី មានប្រសាសន៍ថា បច្ចុប្បន្នប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជា ប្រមាណជាង ៥០% បានទទួលប្រាក់កម្ចីពីស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុទាំងអស់។ ប្រជាពលរដ្ឋដែលទទួលបានសេវាកម្មពីស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ ដូចជាតាមអ្នកប្រើប្រាស់កាតដកប្រាក់ អេ.ធី.អិម (ATM) ការបង់ប្រាក់តាមទូរស័ព្ទ និងសេវាកម្មផ្សេងៗទៀត គឺមានបរិមាណច្រើនជាងចំនួនអ្នកដែលទទួលបានប្រាក់កម្ចី។
លោកមានប្រសាសន៍បន្ថែមថា ការជឿជាក់ ឬការទុកចិត្តប្រជាពលរដ្ឋលើស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុទាំងអស់ មានការរីកចម្រើនខ្លាំងនាពេលបច្ចុប្បន្ន ដោយសារតែសេវាកម្មរបស់វិស័យហិរញ្ញវត្ថុនេះ ជាប្រភពទុនសម្រាប់ការបង្កើតអាជីវកម្ម និងបម្រើផលប្រយោជន៍របស់ប្រជាពលរដ្ឋ ដើម្បីលើកកម្ពស់ប្រាក់ចំណូល។
លោកបណ្ឌិត ប៊ុន មុនី មានប្រសាសន៍បន្តថា ដើម្បីបន្តការផ្ដល់ប្រាក់កម្ចី និងលើកកម្ពស់វិស័យហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា ទាមទារឲ្យការចូលរួមពីរដ្ឋាភិបាល និងអ្នកពាក់ព័ន្ធទាំងអស់ ដើម្បីធានាថាវិស័យនេះបន្តការរីកចម្រើនខ្លាំងនៅថ្ងៃអនាគត។
បន្ថែមលើនេះ ប្រធាននាយកប្រតិបត្តិធនាគារ អេស៊ីលីដា (Acleda Bank) លោក អ៊ិន ចាន់នី មានប្រសាសន៍ថា ប្រតិបត្តិការឥណទានរបស់ធនាគារនៅក្នុងឆ្នាំ២០១៣ សម្រេចបាន ១.៤០០លានដុល្លារអាមេរិក និងប្រាក់បញ្ញើមានចំនួនជាង ១.៥០០លានដុល្លារអាមេរិក។ ឥណទាន និងប្រាក់កម្ចីនេះ បង្ហាញថា ប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជា ដែលប្រើប្រាស់សេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុបានបរិមាណច្រើន។ លោកបញ្ជាក់ថា ការរកឃើញរបស់ធនាគារពិភពលោក គួរតែសិក្សាឡើងវិញ ដោយសារតែការរកឃើញនោះ គឺខុសនឹងប្រតិបត្តិការហិរញ្ញវត្ថុ។ បច្ចុប្បន្ន ប្រជាពលរដ្ឋយ៉ាងហោចណាស់ ១០% មានគណនីនៅតាមស្ថាប័នមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ និងធនាគារ។
លោក អ៊ិន ចាន់នី មានប្រសាសន៍បន្ថែមថា ស្របពេលដែលប្រជាពលរដ្ឋជាច្រើនកំពុងទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុ ក្នុងនោះក៏ត្រូវមានការយកចិត្តទុកដាក់ពីរាជរដ្ឋាភិបាល ដើម្បីគាំទ្រដល់ស្ថាប័នមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ និងធនាគារនៅប្រទេសកម្ពុជា។
ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយ របាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុពិភពលោក ប្រចាំឆ្នាំ២០១៤ បានស៊ើបអង្កេតផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុក្នុងប្រទេសទាំងអស់នៅលើពិភពលោក។ ទិន្នន័យដែលយកមកសរសេររបាយការណ៍នេះ បានពីបុគ្គលិក និងមជ្ឈដ្ឋានខាងក្រៅ។ ហើយក្នុងរបាយការណ៍នោះ ធនាគារពិភពលោក បានអះអាងថា ការរកឃើញនោះមិនឆ្លុះបញ្ចាំងទស្សនៈរបស់ខ្លួន និងរដ្ឋាភិបាលរបស់ប្រទេសណាមួយឡើយ។
អ្នកវិភាគហិរញ្ញវត្ថុ និងអ្នកស្រាវជ្រាវមួយចំនួន បានអះអាងថា ធនាគារពិភពលោក ត្រូវតែរកប្រភពឯកសារច្បាស់លាស់ ដើម្បីវាយតម្លៃអំពីស្ថានភាពហិរញ្ញវត្ថុរបស់ប្រទេសនីមួយៗនៅលើពិភពលោក ដូចជាប្រភពមកពីស្ថាប័នធនាគារ ស្ថាប័នមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ ឬធនាគារជាតិរបស់ប្រទេសនីមួយៗ។
របាយការណ៍របស់សមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុប្រចាំឆ្នាំ២០១៣ បានបង្ហាញថា ប្រជាពលរដ្ឋដែលខ្ចី ឬអ្នកដែលទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុពីធនាគារ និងស្ថាប័នមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុមានចំនួនជិត ២លាននាក់។ អ្នកដែលផ្ញើប្រាក់វិញមានចំនួន ២លាន ៣សែននាក់ នៅក្នុងចំណោមប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជា មានចំនួនជាង ១៤លាននាក់ ឬ ៣លានគ្រួសារ។ តួលេខនេះបញ្ជាក់ថា ប្រជាពលរដ្ឋប្រមាណជាង ៥០% ទទួលប្រាក់កម្ចីពីស្ថាប័នមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ និងធនាគារទាំងអស់។
បច្ចុប្បន្ន ប្រទេសកម្ពុជា មានចំនួនស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ និងធនាគារមានប្រមាណ ៥០ស្ថាប័ន និងបានផ្ដល់ប្រាក់កម្ចីដល់ប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជា ប្រមាណ ៧ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក ក្នុងមួយឆ្នាំ៕
No comments:
Post a Comment