Sunday, November 17, 2013

ឈ្មួញ​ដំឡូង​មី​នៅ​កំពង់ចាម​ត្អូញ​រឿង​សមត្ថកិច្ច​ចាប់​ឡាន​ផាក​យក​លុយ


៥-វិច្ឆិកា-២០១៣៖ ប្រជាពលរដ្ឋ​ដឹក​ជញ្ជូន​ដំឡូង​មី នៅ​ខេត្ត​កំពង់ចាម។
 RFA/Saut Sokprathna
ក្រុម​ជញ្ជីង​ចល័ត​របស់​ក្រសួង​សាធារណការ​និង​ដឹក​ជញ្ជូន បាន​ចេញ​ប្រតិបត្តិ​ការ​នៅ​លើ​ផ្លូវ ៧៣ ក្នុង​ខេត្ត​កំពង់ចាម ដើម្បី​ត្រួត​ពិនិត្យ​រថយន្ត​ធុន​ធ្ងន់​ដឹក​លើស​ចំណុះ។

ដោយ​ សូត សុខប្រាថ្នា RFA 2013-11-16

ម្ចាស់​រថយន្ត​​ធុន​ធ្ងន់​បាន​បញ្ជាក់​ថា ពួក​គាត់​អាច​អនុវត្ត​តាម​ច្បាប់​កំណត់​​បាន ក៏​ប៉ុន្តែ​ធ្វើ​ឱ្យ​​ប៉ះ​ពាល់​ដល់​តម្លៃ​ដំឡូង​មី ពីព្រោះ​ពួក​ម្ចាស់​រថយន្ត​អាច​ទិញ​ដំឡូង​ក្នុង​តម្លៃ​ខ្ពស់​ក៏​ដោយ​សារ​ពួកគាត់​អាច​ដឹក​បាន​ច្រើន។ ប្រធាន​ក្រុម​ជញ្ជីង​ចល័ត​បាន​បញ្ជាក់​ថា ការ​អនុវត្ត​របស់​ពួក​គាត់​គឺ​តែង​តែ​មាន​ជា​ប្រចាំ​ ដើម្បី​ធានា​បាន​នូវ​ការ​ប្រើប្រាស់​ផ្លូវ​និង​ការ​គោរព​ច្បាប់​ឱ្យ​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ។

ឈ្មួញ​កណ្ដាល​ដែល​ជា​អ្នក​ទិញ​ដំឡូង​មី​យក​ទៅ​លក់​នៅ​ប្រទេស​វៀតណាម​ បាន​ត្អូញត្អែរ​ពី​សកម្មភាព​ចាប់​រថយន្ត​ដើម្បី​ផាក​ពិន័យ​ពី​សំណាក់​ក្រុម​មាន​សមត្ថកិច្ច​ចំពោះ​ការ​ដឹក​ទំនិញ​លើស​ចំណុះ។ ឈ្មួញ​កណ្ដាល​ទាំង​នោះ​បាន​អះ​អាង​ថា ពួក​គាត់​អាច​អនុវត្ត​តាម​ការ​ណែនាំ​របស់​សមត្ថកិច្ច​បាន​ ក៏​ប៉ុន្តែ​អ្នក​ដែល​ទទួល​រង​ប៉ះពាល់​ខ្លាំង​គឺ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ដែល​ជា​​អ្នក​ដាំ​ដំឡូង។

ឈ្មួញ​ទិញ​ដំឡូង​មី​យក​ទៅ​លក់​នៅ​ប្រទេស​វៀតណាម រស់​នៅ​ឃុំ​ត្រពាំងព្រិញ ស្រុក​តំបែរ ដោយ​សុំ​មិន​បញ្ចេញ​ឈ្មោះ​​ម្នាក់ បាន​ឱ្យ​ដឹង​ថា ការ​ត្រួត​ពិនិត្យ​របស់​មន្ទីរ​សាធារណការ​និង​ដឹក​ជញ្ជូន​នេះ ធ្វើ​ឱ្យ​ពួកគាត់​មាន​ការ​ខ្លាចរអា​ ដូច​នេះ​ពួក​គាត់​មិន​ហ៊ាន​ទទួល​ទិញ​ផលិតផល​ដំឡូង​ពី​ប្រជាពលរដ្ឋ​ក្នុង​តម្លៃ​ខ្ពស់​នោះ​ទេ។

គាត់​​ថា គាត់​អាច​ទិញ​ថ្លៃ​ ដោយសារ​តែ​ពួក​គាត់​អាច​ដឹក​បាន​ច្រើន ទើប​អាច​ទូទាត់​ថ្លៃ​សេវា​ដឹក​ជញ្ជូន​បាន៖ «ការ​ប៉ះពាល់ វា​​ប៉ះពាល់​ខ្លាំង​នៅ​លើ​ប្រជាពលរដ្ឋ​​ខ្លាំង​តែម្ដង! ព្រោះ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ត្រូវ​ការ​ទី​ផ្សារ​ដំឡូង​អ៊ីចឹង​ឱ្យ​ល្អ ដល់​ឥឡូវ​ខាង​ក្រសួង​សាធារណការ​និង​ដឹក​ជញ្ជូន គាត់​ចុះ​មក​ចាប់​ឡាន​អ៊ីចឹងៗ ឡាន​អត់​ហ៊ាន​ដឹក​ទៀត​ទេ អ៊ីចឹង​ដឹក​បាន​ត្រឹម​តែ​ម្ភៃ​តោន»។

ឈ្មួញ​ដឹក​ដំឡូង​ទៅ​លក់​នៅ​ប្រទេស​វៀតណាម​ម្នាក់​ទៀត រស់​នៅ​ឃុំ​សេដា ស្រុក​តំបែរ ខេត្ត​កំពង់ចាម លោក​ រុណ រដ្ឋា បាន​ឱ្យ​ដឹង​ថា កាល​ពី​ថ្ងៃ​១១ វិច្ឆិកា ក្រុម​ជញ្ជីង​ចល័ត​បាន​ចាប់​ឃាត់​រថយន្ត​របស់​លោក ដើម្បី​ធ្វើ​ការ​ផាក​ពិន័យ ដោយសារ​តែ​លោក​បាន​ដឹក​លើស​ចំណុះ​ជា​ច្រើន​តោន។ លោក​ត្រូវ​បង់​ជាង ១០​លាន​រៀល​ចំពោះ​រថយន្ត​មួយ​គ្រឿង​ ជា​ថ្នូរ​នឹង​ការ​លួស​​រថយន្ត​មក​វិញ។ លោក​បន្ត​ថា ​ការ​ផាក​ពិន័យ​នេះ​ ធ្វើ​ឱ្យ​ប៉ះពាល់​ជា​ខ្លាំង​ដល់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ដែល​ជា​អ្នក​ដាំ​ដុះ​ទៅ​វិញ​នោះ​ទេ ពីព្រោះ​ពួក​គាត់​គ្រាន់​ជា​អ្នក​បន្ត​ទិញ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។

ប្រភព​ដដែល​បន្ថែម​ថា ក្រោយ​ពី​ក្រុម​ជញ្ជីង​ចល័ត​បាន​ចេញ​សកម្មភាព​ប៉ុន្មាន​ថ្ងៃ​មក​ក៏​បាត់​ទៅ​វិញ ហើយ​លោក​ឃើញ​រថយន្ត​ដឹក​លើស​ចំណុះ​ផ្សេង​ទៀត​នៅ​តែ​អនុវត្ត​ដដែល ដូច​នេះ​លោក​ចង់​ឱ្យ​សមត្ថកិច្ច​អនុវត្ត​ច្បាប់​ឱ្យ​បាន​ស្មើ​ភាព​គ្នា​ទើប​ជា​ការ​ប្រសើរ៖ «រដ្ឋាភិបាល​​ជួយ​បង្ក្រាប​ឱ្យ​ស្មើ​គ្នា​ទៅ វា​គ្មាន​អ្នក​ណា​ដេញ​អ្នក​ណា​ទេ។ ទិញ​ដូច​ថា ដំណាំ​កសិផល​យើង គឺ​នៅ​តម្លៃ​ថេរ។ ឧទាហរណ៍​ថា​ថ្ងៃ​ហ្នឹង​ទិញ​​តម្លៃ ៣០០ នៅ ៣០០​ថេរ​អ៊ីចឹង! ដូច​ថា អ្នក​ខ្លះ​គេ​ដឹក​បាន​ច្រើន​គេ​យក​ចំណេញ​តិច​មែន ២០​រៀល ៣០​រៀល ប៉ុន្តែ​គេ​ដឹក​បាន​ច្រើន គេ​អាច​ទិញ​លើស​យើង។ យើង​ទិញ​អត់​បាន។ បាទៗ! អ៊ីចឹង​សូម​ឱ្យ​ស្មើ​គ្នា​ទាំង​អស់​ទៅ បើ​ថា ៣២០ ស្មើ​គ្នា​ទាំង​អស់​ទៅ»។

បញ្ហា​នេះ​ត្រូវ​បាន​អនុ​ប្រធាន​មន្ទីរ​សាធារណការ​និង​ដឹក​ជញ្ជូន​ទទួល​បន្ទុក​ផ្នែក​​ជញ្ជីង និង​ជា​សមាជិក​ក្រុម​ត្រួត​ពិនិត្យ​ចម្រុះ​របស់​ក្រសួង លោក នួន គឹមហេង បាន​មាន​ប្រសាសន៍​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​១៦ វិច្ឆិកា ថា ការ​ចុះ​ត្រួត​ពិនិត្យ​នេះ គឺ​មិន​មែន​ជា​លើក​ទី​មួយ​នោះ​ទេ ហើយ​ក៏​មិន​មែន​ចំពោះ​តែ​រថយន្ត​ដឹក​ដំឡូង​នោះ​ដែរ គឺ​មាន​ជា​ហូរហែ ក្រោម​ការ​សហការ​ពី​អាជ្ញាធរ​ខេត្ត ដើម្បី​ធានា​បាន​នូវ​ការ​អនុវត្ត​ច្បាប់​ឱ្យ​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ និង​ជៀស​វាង​ការ​ធ្វើ​ឱ្យ​ផ្លូវ​ត្រូវ​ទទួល​រង​ការ​ខូច​ខាត​ដោយសារ​ការ​ដឹក​លើស​ចំណុះ។

លោក នួន គឹមហេង៖ «ដោយសារ​គាត់​លើស​ទម្ងន់ ហើយ​មាន​បញ្ជា​ពី​អភិបាល​ខេត្ត អា​ផ្លូវ ៧៣ ហ្នឹង​ឱ្យ​ចុះ​ត្រួត​ពិនិត្យ អ៊ីចឹង​គេ​មិន​គិត​ថា ដំឡូង ឬ​អី​ទេ គ្រាន់​តែ​ថា គាត់​យល់​ច្បាប់​គាត់​អាច​នឹង​បន្ថយ ឬ​ដឹក​តាម​កម្រិត​កំណត់​មក។ អ៊ីចឹង​ដល់​ពេល​យើង​ចាប់​វា​ប៉ះ​ពាល់​បញ្ហា​ដំឡូង​មិន​អ៊ីចឹងៗ​គាត់​តែង​តែ​ស្រែក។ ជា​ធម្មតា​ទេ អា​ការងារ​ហ្នឹង​គេ​បាន​ផ្សព្វផ្សាយ​យូរ​ហើយ អា​ការងារ​នេះ បើ​យើង​និយាយ​ទៅ តាំង​ពី​ឆ្នាំ​២០០០ ដែល​គេ​អនុវត្ត។ អ៊ីចឹង​គាត់​គួរ​តែ​យល់​ហើយ គាត់​គួរ​តែ​ដឹង​ថា គេ​ឱ្យ​ប៉ុន្មានៗ តាម​ប្រភេទ​ឡាន​របស់​គាត់​ហ្នឹង អ៊ីចឹង​មិន​មែន​ឥឡូវឥឡា​ទេ»។

​ដើម្បី​ជៀស​វាង​បាន​នូវ​ការ​អាប់អន់​ចិត្ត និង​ការ​ប៉ះពាល់​ដល់​ផល​ប្រយោជន៍​ទាំង​អស់​គ្នា លោក​សំណូមពរ​ឱ្យ​ប្រជាពលរដ្ឋ​​ដែល​ជា​ម្ចាស់​រថយន្ត​គប្បី​គោរព​ច្បាប់​ឱ្យ​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ​​ ហើយ​ខាង​លោក​ក៏​នៅ​តែ​បន្ត​​សកម្មភាព​នេះ​ជាប់​ជានិច្ច។

ប្រធាន​អង្គការ​សេដាក (CEDAC) លោក យ៉ង់ សាំងកុមារ បាន​មាន​សាសន៍​ថា វា​ជា​រឿង​ធម្មតា​របស់​ឈ្មួញ​ក្នុង​ការ​កេង​បន្តិចបន្តួច​ពី​ការ​ដឹក​លើស​ចំណុះ​ដើម្បី​ទទួល​បាន​ផល​ចំណេញ​ ហើយ​បញ្ហា​នេះ​អាច​សម្រួល​បាន​ គឺ​ប្រជាពលរដ្ឋ​និង​ឈ្មួញ​ទាំង​នោះ​​ត្រូវ​មាន​ការ​នឿយ​ហត់​បន្តិច ដើម្បី​ចំណាយ​​ពេល​សម្ងួត​ដំឡូង​នោះ​ឱ្យ​ស្ងួត​សិន មុន​​ពេល​នាំ​ចេញ។

លោក យ៉ង់ សាំងកុមារ៖ «មិន​ត្រឹម​តែ​ប៉ុណ្ណឹង ប្រជាកសិករ​យើង​ត្រូវ​ធ្វើ​ការ​ថែម​ខ្លួន​ឯង​បន្តិច​ទៀត។ក្នុង​ការងារ​អ៊ីចឹង​វា​ក៏​អាច​ជា​ការ​បន្ថែម​តម្លៃ​ដែរ ហើយ​ទី​២ យើង​អាច​រក​កន្លែង​ប្រមូល​ផ្តុំ​គ្នា​ហ្នឹង​ដែល​នៅ​ជិតៗ​គ្នា​ហ្នឹង ប្រមូល​មក​យើង​អាច​អ្នក​រក​ស៊ី​ដំឡូង​ហ្នឹង អាច​រក​​កន្លែង​សម្ងួត​អី»។

លោក​បន្ត​ថា ដោយសារ​​តែ​ប្រជាពលរដ្ឋ​​កម្ពុជា ភាគ​ច្រើន​រស់​នៅ​អាស្រ័យ​ផល​លើ​របរ​កសិកម្ម​ដូច​នេះ​វា​ក៏​ជា​ចំណែក​របស់​រដ្ឋាភិបាល​ក្នុង​ការ​ដោះស្រាយ​នូវ​បញ្ហា​មួយ​ចំនួន ដូចជា​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ប្រេង​សាំង និង​ស្វែង​រក​​អ្នក​វិនិយោគទុន​ដើម្បី​បង្កើត​ទីផ្សារ​កែច្នៃ​ផលិតផល​ខ្មែរ​នៅ​ក្នុង​ស្រុក​តែម្តង៕

No comments: